Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EC209B | İlaç Şekilleri Teknolojisi | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin; • Tıbbi etik ve temel kavramlar, • Değerler oluşumu ve değerler çatışması, • Hasta hakları, • Bilgilendirilmiş onam, • Klinik araştırmalar ve tedaviye yönelik girişimlerde etik yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Reçeteyi okuyabilme, reçete içeriğini anlayabilme | 2 | Eczacılıktaki tıp terimlerini tanımlayabilme, ne olduğunu kavrayabilme | 3 | İlaç hazırlama için gerekli olan hesaplamaları kavrayabilme ve yapabilme | 4 | İlaç formülasyonu hazırlamak için gerekli olan temel işlemleri yapabilme | 5 | Çeşitli ilaç şekilleri hakkında bilgi verebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Tıbbi etik ve temel kavramlar • Hasta hakları • Değerler oluşumu ve değerler çatışması • Bilgilendirilmiş onam • Klinik araştırmalar ve tedaviye yönelik girişimlerdeki etik yaklaşımlar
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İlaç, Reçete, Eczane ve Eczacılıkla İlgili Genel Konular I | | | 2 | İlaç, Reçete, Eczane ve Eczacılıkla İlgili Genel Konular II | | | 3 | Çözünürlük ve Çözünme Hızına Etkiyen Özellikler | | | 4 | Reçete ve Doz Hesaplamaları | | | 5 | Biyoyararlanım ve Farmakokinetik | | | 6 | Kontaminasyon ve Sterilizasyon | | | 7 | Enjeksiyonluk Dozaj Şekilleri | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Kolloitler ve Yarı Katı Preparatlar | | | 10 | Sert ve Yumuşak Kapsüller | | | 11 | Tablet Yapımı ve Tableterde Kullanılan Çeşitli Yardımcı Maddeler | | | 12 | Göz, Kulak ve Buruna Uygulanan Dozaj Şekilleri | | | 13 | Emülsiyon ve Süspansiyon Sistemleri | | | 14 | Aerosol Sistemlere Genel Bir Bakış | | | 15 | Konulara Genel Bir Bakış | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Fry ST, ICN Hemşirelik Uygulamalarında Etik, Aktif Yayınevi, İstanbul, 2000 2. Üstün Ç, “Tıp Etiği Kavramlarına Giriş”, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları, İzmir 2002 3. Hatemi H, “Medikal Etik”, Yüce reklam yayım dağıtım a.ş., 1999
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 20 | 4 | 80 |
Soru-Yanıt | 4 | 1 | 4 |
Gösterme | 3 | 1 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|