BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EC209Bİlaç Şekilleri TeknolojisiZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; • Tıbbi etik ve temel kavramlar, • Değerler oluşumu ve değerler çatışması, • Hasta hakları, • Bilgilendirilmiş onam, • Klinik araştırmalar ve tedaviye yönelik girişimlerde etik yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Reçeteyi okuyabilme, reçete içeriğini anlayabilme
2Eczacılıktaki tıp terimlerini tanımlayabilme, ne olduğunu kavrayabilme
3İlaç hazırlama için gerekli olan hesaplamaları kavrayabilme ve yapabilme
4İlaç formülasyonu hazırlamak için gerekli olan temel işlemleri yapabilme
5Çeşitli ilaç şekilleri hakkında bilgi verebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Tıbbi etik ve temel kavramlar • Hasta hakları • Değerler oluşumu ve değerler çatışması • Bilgilendirilmiş onam • Klinik araştırmalar ve tedaviye yönelik girişimlerdeki etik yaklaşımlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İlaç, Reçete, Eczane ve Eczacılıkla İlgili Genel Konular I
2İlaç, Reçete, Eczane ve Eczacılıkla İlgili Genel Konular II
3Çözünürlük ve Çözünme Hızına Etkiyen Özellikler
4Reçete ve Doz Hesaplamaları
5Biyoyararlanım ve Farmakokinetik
6Kontaminasyon ve Sterilizasyon
7Enjeksiyonluk Dozaj Şekilleri
8ARA SINAV
9Kolloitler ve Yarı Katı Preparatlar
10Sert ve Yumuşak Kapsüller
11Tablet Yapımı ve Tableterde Kullanılan Çeşitli Yardımcı Maddeler
12Göz, Kulak ve Buruna Uygulanan Dozaj Şekilleri
13Emülsiyon ve Süspansiyon Sistemleri
14Aerosol Sistemlere Genel Bir Bakış
15Konulara Genel Bir Bakış
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Fry ST, ICN Hemşirelik Uygulamalarında Etik, Aktif Yayınevi, İstanbul, 2000 2. Üstün Ç, “Tıp Etiği Kavramlarına Giriş”, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları, İzmir 2002 3. Hatemi H, “Medikal Etik”, Yüce reklam yayım dağıtım a.ş., 1999
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Tartışma20480
Soru-Yanıt414
Gösterme313
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek