Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG202B | Uygulama II | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin, kaynaştırma eğitimi yapan kurumlarda uygulama yapabilmeleri, uygulamalar sırasında kaynaştırma öğretmenine asistanlık yapabilmeleri, kaynaştırma öğrencisinin özelliklerine yönelik etkili uygulamayı programlayabilmeleri, kaynaştırma öğrencisinin özelliklerine göre işlevsel materyal hazırlayabilmelerini ve kullanabilmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Emirhan AKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kaynaştırma ortamlarında uygulama yapmanın temel özelliklerini öğrenecek, | 2 | Kaynaştırma öğretmeni ile etkili iletişim becerilerini kullanarak etkileşime geçecek, | 3 | Kaynaştırma öğretmeni ile işbirliği içinde çalışmayı öğrenecek, | 4 | Kaynaştırma öğrencisinin performans düzeyini belirleyecek değerlendirme formlarını hazırlayabilecek, | 5 | Kaynaştırma öğrencisinin ihtiyacı olduğu alanları belirleyebilecek, |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Özel gereksinimi olan çocuklar için hazırlanan bireysel eğitim programını tanımak, BÖP e uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamak da öğretmenle iş birliği yapmak, Akademik gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak, Akademik gelişim etkinliğini uygulamaya destek olmak, Bilişsel gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak, Dil ve iletişim etkinlikleri planlamaya destek olmak, Dil ve iletişim gelişim etkinliğini uygulamaya destek olmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN BİREYSEL EĞİTİM PROGRAMINI TANIMAK | | | 2 | ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN BİREYSEL ÖĞRETİM PROGRAMI ‘NI TANIMAK | | | 3 | BEP' E UYGUN HAZIRLANMIŞ ETKİNLİKLERİ UYGULAMAK DA ÖĞRETMENLE İŞ BİRLİĞİ YAPMAK | | | 4 | AKADEMİK GELİŞİM ETKİNLİĞİNİ PLANLAMAYA DESTEK OLMAK | | | 5 | AKADEMİK GELİŞİM ETKİNLİĞİNİ PLANLAMAYA DESTEK OLMAK | | | 6 | AKADEMİK GELİŞİM ETKİNLİĞİNİ PLANLAMAYA DESTEK OLMAK | | | 7 | BİLİŞSEL GELİŞİM ETKİNLİĞİNİ PLANLAMAYA DESTEK OLMAK | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | BİLİŞSEL GELİŞİM ETKİNLİĞİNİ PLANLAMAYA DESTEK OLMAK | | | 10 | ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR İÇİN DİL VE İLETİŞİM ETKİNLİKLERİ PLANLAMAYA DESTEK OLMAK | | | 11 | ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR İÇİN DİL VE İLETİŞİM ETKİNLİKLERİ PLANLAMAYA DESTEK OLMAK | | | 12 | ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR İÇİN DİL VE İLETİŞİM ETKİNLİKLERİ PLANLAMAYA DESTEK OLMAK | | | 13 | DİL VE İLETİŞİM GELİŞİM ETKİNLİĞİNİ UYGULAMAYA DESTEK OLMAK | | | 14 | DİL VE İLETİŞİM GELİŞİM ETKİNLİĞİNİ UYGULAMAYA DESTEK OLMAK | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 40 | 40 |
Gözlem | 1 | 40 | 40 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|