Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG112B | Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye öğretme teknikleriyle çocukların öğrenme süreçlerini desteklemek yeterliliği kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocukların öğrenme süreçlerini bilir. | 2 | Öğrenme süreçlerine uygun etkinlikler planlar. | 3 | Etkili öğretme yöntemlerini bilir. | 4 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmak. | 5 | Etkili öğretim yöntemlerini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmak. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gelişim öğrenme, öğrenme süreçleri, öğrenme kuramları, etkili öğretim yöntemleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar
| | | 2 | Öğretim ilkeleri
| | | 3 | Öğrenme-Öğretme Kuram, Model ve Yaklaşımları
| | | 4 | Öğrenme-Öğretme Kuram, Model ve Yaklaşımları
| | | 5 | Öğrenme-Öğretme Kuram, Model ve Yaklaşımları
| | | 6 | Öğrenme Stratejileri
| | | 7 | Öğrenme Stratejileri
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Öğretim Yöntemleri
| | | 10 | Öğretim Yöntemleri
| | | 11 | Grupla Öğretim Teknikleri
| | | 12 | Bireysel Öğretim Teknikleri
| | | 13 | Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri
| | | 14 | Alternatif Öğretim Sistemleri
| | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Taşpınar, M. (2006), Kuramdan Uygulamaya-Öğretim Yöntemleri, Nobel Yayıncılık, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Derse Katılım | 1 | 18 | 18 |
Tartışma | 1 | 18 | 18 |
Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|