Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG113B | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile öğrenciye çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olma yeterlikleri kazandırılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk sağlığını korumaya yönelik tedbirler . | 2 | Çocuk hastalıklarının farkında olur. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk Sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi vermek, sık görülen çocukluk çağı hastalıklarını ele almak, çocuk sağlığını koruyucu sınıf içi tedbirleri öğrenmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlıklı çocuğu tanımak | | | 2 | Sağlıklı çocuğu tanımak | | | 3 | Çocuk ihmali ve istismarı | | | 4 | Çocuk ihmal ve istismarı | | | 5 | Çocuğun sağlığı konusunda ilgili personelle işbirliği | | | 6 | Hasta çocuğun özelliklerini tanımak | | | 7 | Hasta çocuğun özelliklerini tanımak | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Çocuklarda sık görülen şikâyetler ve ilgili personelle işbirliği | | | 10 | Çocuklarda sık görülen şikâyetler ve ilgili personelle işbirliği | | | 11 | 0-12 yaş çocuklarda görülen hastalıklar | | | 12 | 0-12 yaş çocuklarda görülen hastalıklar | | | 13 | Bağışıklama | | | 14 | Çocuğun sağlığını koruyucu sınıf içi tedbirler | | | 15 | Yarıyıl sonu sınavI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|