BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇG109BÖzel Eğitim IZorunlu116
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimlerine alanını tanıyabilme. Dünya da ve Türkiye de özel eğitim uygulamalarını karşılaştırabilme. Özel gereksinimi olan ve özel eğitim verilmesi gereken çocuklarla çalışma isteği oluşturabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ahmet Ali ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Özel eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir
2Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmalarını sıralayabilecektir.
3Görme engelli bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini tanımlayabilecektir.
4Dil ve konuşma güçlüğü olan bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini tanımlayabilecektir
5İşitme engelli bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini tanımlayabilecektir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel Eğitim İle İlgili Terimler, Tanımlar ve Sınıflandırmalar, Özel Eğitimin İlkeleri, Özel Eğitimin Önemi, Engele Neden Olan Faktörler, Engeli Önleme Ve Erken Tanı, Özel Eğitimde Sınıflandırma, Özel Eğitim Alanı İle İlgili Yapılması Gerekenler, Türkiye’de Ve Dünyada Özel Eğitimin Güncel Konumu, Görme Engelliler İle İlgili Tanımlar, Görme Engelinin Nedenleri, Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, Görme Engeli Olan Çocukların Eğitimi, İşitme Engelliler İle İlgili Tanımlar, İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, İşitme Engelinin Nedenleri, İşitme Engeli Olan Çocukların Eğitimi, Dil Ve Konuşma Güçlüğü İle İlgili Tanım Ve Sınıflandırmalar, Dil Ve Konuşma Güçlüğünün Nedenleri, Dil Ve Konuşma Güçlüğü Önleme Ve Erken Tanı, Dil Ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Özel Eğitimin Amacı Ve Önemi
2Özel Eğitimin İlkeleri, Özel Eğitim Kurumlarının Özellikleri
3Özel Eğitimin Önemi ve BEP hazırlama
4Engele Neden Olan Etmenler
5Engeli önleme ve erken tanı, erken çocukluk eğitimi
6Özel Eğitim Alanını Sınıflandırma ve Özel Eğitim ile İlgili Yapılması Gerekenler
7Türkiye ‘de Ve Dünyada Özel Eğitim Çalışmaları Ve Güncel Konumu
8ara sınav
9Görme Engellileri Tanıma Ve Sınıflandırma, Görme Engelliliğin Nedenleri
10Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, Görme Engellilerin Eğitimleri
11İşitme Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma, İşitme Engelliliğinin Nedenleri
12İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı İşitme Engellilerin Eğitimleri
13Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama, dil ve konuşma güçlüğü nedenleri
14Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı Dil ve konuşma güçlüğü olan çocukların eğitimleri
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ruhi Kılıç, Özel Eğitim Hizmetleri Tanıtım El Kitabı, www.meb.gov.tr Cavkaytar, A. ve Diken, İ.H. (2005). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Kök Yayıncılık. Eripek, S. (Editör) (2003) Özel Eğitim. Eskişehir: Ana.Ün.AÖF Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı. Konrot, A. (2003) "Okulöncesi Dönemde Dil ve Konuşma Sorunları", Çocukta Dil ve Kavram Gelişimi. (Editör: S. Yahya Özsoy-Mehmet Özyürek-Süleyman Eripek, “Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Özel Eğitime Giriş”, Karatepe Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Derse Katılım13030
Tartışma13030
Soru-Yanıt13030
Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek