Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG109B | Özel Eğitim I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimlerine alanını tanıyabilme. Dünya da ve Türkiye de özel eğitim uygulamalarını karşılaştırabilme. Özel gereksinimi olan ve özel eğitim verilmesi gereken çocuklarla çalışma isteği oluşturabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ahmet Ali ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir | 2 | Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmalarını sıralayabilecektir. | 3 | Görme engelli bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini tanımlayabilecektir. | 4 | Dil ve konuşma güçlüğü olan bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini tanımlayabilecektir | 5 | İşitme engelli bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini tanımlayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Özel Eğitim İle İlgili Terimler, Tanımlar ve Sınıflandırmalar, Özel Eğitimin İlkeleri, Özel Eğitimin Önemi, Engele Neden Olan Faktörler, Engeli Önleme Ve Erken Tanı, Özel Eğitimde Sınıflandırma, Özel Eğitim Alanı İle İlgili Yapılması Gerekenler, Türkiye’de Ve Dünyada Özel Eğitimin Güncel Konumu, Görme Engelliler İle İlgili Tanımlar, Görme Engelinin Nedenleri, Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, Görme Engeli Olan Çocukların Eğitimi, İşitme Engelliler İle İlgili Tanımlar, İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, İşitme Engelinin Nedenleri, İşitme Engeli Olan Çocukların Eğitimi, Dil Ve Konuşma Güçlüğü İle İlgili Tanım Ve Sınıflandırmalar, Dil Ve Konuşma Güçlüğünün Nedenleri, Dil Ve Konuşma Güçlüğü Önleme Ve Erken Tanı, Dil Ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Özel Eğitimin Amacı Ve Önemi | | | 2 | Özel Eğitimin İlkeleri, Özel Eğitim Kurumlarının Özellikleri | | | 3 | Özel Eğitimin Önemi ve BEP hazırlama | | | 4 | Engele Neden Olan Etmenler | | | 5 | Engeli önleme ve erken tanı, erken çocukluk eğitimi | | | 6 | Özel Eğitim Alanını Sınıflandırma ve Özel Eğitim ile İlgili Yapılması Gerekenler | | | 7 | Türkiye ‘de Ve Dünyada Özel Eğitim Çalışmaları Ve Güncel Konumu | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Görme Engellileri Tanıma Ve Sınıflandırma, Görme Engelliliğin Nedenleri | | | 10 | Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, Görme Engellilerin Eğitimleri | | | 11 | İşitme Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma, İşitme Engelliliğinin Nedenleri | | | 12 | İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı İşitme Engellilerin Eğitimleri | | | 13 | Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama, dil ve konuşma güçlüğü nedenleri | | | 14 | Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı Dil ve konuşma güçlüğü olan çocukların eğitimleri | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ruhi Kılıç, Özel Eğitim Hizmetleri Tanıtım El Kitabı, www.meb.gov.tr
Cavkaytar, A. ve Diken, İ.H. (2005). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Kök Yayıncılık.
Eripek, S. (Editör) (2003) Özel Eğitim. Eskişehir: Ana.Ün.AÖF Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı.
Konrot, A. (2003) "Okulöncesi Dönemde Dil ve Konuşma Sorunları", Çocukta Dil ve Kavram Gelişimi. (Editör: S.
Yahya Özsoy-Mehmet Özyürek-Süleyman Eripek, “Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Özel Eğitime Giriş”, Karatepe Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Soru-Yanıt | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|