Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG205B | Çocuk Edebiyatı | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrenciye; ana dili etkinliklerinin önemi kavratılarak, okul öncesi eğitimde ana dili etkinlikleri planlama ve uygulama becerisi kazandırılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ana dili etkinliklerinin çocuğun gelişimlerine olan etkilerini kavrar. | 2 | Okul öncesi eğitim kurumlarında ana dili etkinlikleri çeşitlerini kavrar. | 3 | Ana dili etkinliklerinin planlanmasında dikkat edilmesi gereken ilkeleri kavrar. | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, basılı yayınların özellikleri, görsel yayınların özellikleri,çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, çocuk edebiyatı ederleri, okul öncesi eğitimde ana dili etkinlikleri planlama ve uygulama konularının verildiği derstir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler. | | | 2 | Basılı yayın özellikleri. | | | 3 | Görsel yayınların özellikleri. | | | 4 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi. | | | 5 | Basılı yayınların değerlendirilmesi. | | | 6 | Görsel yayınların değerlendirilmesi. | | | 7 | Çocukları ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek. | | | 8 | Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler. | | | 9 | Okul öncesi eğitim kurumlarında ana dili etkinlikleri. | | | 10 | Çocuk edebiyatı eserleri. | | | 11 | Çocuk eğitiminde bilgisayar. | | | 12 | Anne babalara yönelik medya okur-yazarlığı eğitimi. | | | 13 | Basılı medya yayınları. | | | 14 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak. | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|