|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG207B | Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisinin ve ruh sağlığının önemini anlamalarına yardımcı olmaktır. Ayrıca, bu ders kapsamında öğrenciler çocuk psikolojisinin ve çocuk ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ilgili teoriler, normal-normal olmayan davranışlar ve adaptasyon problemlerinin (kekemelik, mutizm, altını ıslatma, parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tik, inatçılık, uyku sorunları, yemek sorunlar, korkular, dikkat sorunları ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, ve yalan) söyleme tanı ve teşhisleri ve özel aile durumlarının (boşanma, üvey anne-baba, aileden birini kaybetme gibi) çocuğun ruh sağlığı üzerinde yaratmış olduğu etkiler hakkında bilgi sahibi olurlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Çocukların psikolojik sağlıkları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 2 | Çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyecek faktörleri açıklayabilecek ve çocukların psikolojik problemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 3 | Çocukların kişilik ve benlik özelliklerini tanıyabilecektir. | 4 | Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kişilik ve benlik özellikleri, Güdüler ve duygular, Duyum ve algı, Savunma mekanizmaları, Çocuklarda kişilik ve benlik gelişimi, Çocukları tanıma teknikleri, Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar, Çocuklarda duygu ve davranım sorunları, Özel sorunları olan çocuklar, Sosyal becerilerinin geliştirilmesi, Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kişilik ve Benlik Özellikleri | | | 2 | Güdüler ve Duygular | | | 3 | Duyum ve Algı | | | 4 | Savunma Mekanizmaları | | | 5 | Çocuklarda Kişilik ve Benlik Gelişimi | | | 6 | Çocukları Tanıma Teknikleri | | | 7 | Çocukları Tanıma Teknikleri | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Çocukluk Döneminde Ruhsal Sorunlar | | | 10 | Çocukluk Döneminde Ruhsal Sorunlar | | | 11 | Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları | | | 12 | Özel Sorunları Olan Çocuklar | | | 13 | Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi | | | 14 | Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | Derse Katılım | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|