|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG115B | Eğitimde Materyal Geliştirme | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci; -Öğrenci özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda öğretim materyali tasarlayabilmek, Öğretim materyallerin ders ortamında etkili bir şekilde kullanılması için planlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme yapmak. -Çocuğun gelişiminde oyuncağın yeri ve önemini kavrayabilme ve değişik malzemelerden oyuncak tasarlama, geliştirme ve değerlendirme konularında bilgi ve beceri kazanabilmedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Tunahan FİLİZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | "Öğrenciler okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçların isimlerini sıralar " | 2 | Öğrenciler okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçların çocuğun gelişimi açısından önemini açıklar | 3 | Öğrenciler okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları tasarlar | 4 | Öğrenciler okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları geliştirir | 5 | | 6 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geri bildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri. Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama, geliştirme ve değerlendirme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Tanıtımı ve Beklentiler
| | | 2 | Öğretim Teknolojisi ve Materyal Geliştirme Alanında Temel Kavramlar
| | | 3 | Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
| | | 4 | Eğitim Materyali hazırlarken Dikkat edilmesi gereken hususlar
| | | 5 | Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçların çocuğun gelişimi açısından önemi
| | | 6 | Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama ve geliştirme
| | | 7 | Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama ve geliştirme
| | | 8 | Arasınav | | | 9 | Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama ve geliştirme
| | | 10 | Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama ve geliştirme
| | | 11 | Artık malzemelerden okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araç (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) yapımı
| | | 12 | Artık malzemelerden okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araç (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) yapımı
| | | 13 | Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları değerlendirme.
| | | 14 | Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları değerlendirme.
| | | 15 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Poyraz, H. (1999) Okulöncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak. Ankara: Anı Yayıncılık.
Okul Öncesinde Eğitimde Materyal Geliştirme / Ayşe Atalay / Kök yayınları
Redston, C. 2006; İlköğretim Ders kitabı, Cambridge University Press, İngiltere Face to Face. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | Derse Katılım | 1 | 30 | 30 | Soru-Yanıt | 1 | 30 | 30 | Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|