|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YRL201B | Yönetim Bilim | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Yönetim bilimini temel kavram ve tanımlamaları ele alarak tanıtmak, ortaya çıkış sürecini, amaçlarını, ilkelerini, örgütsel teorilerle, yönetsel yaklaşımları anlatmak ve analiz etmek amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. İnci SEÇKİN AĞIRBAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yönetimin Bilimi ve yönetimin amacını, özelliklerini, gelişim seyrini tanımlayabilmek. | 2 | Yönetsel fonksiyonların icrası için iyi bir yönetim sistemi geliştirip, uygulayabilmek. | 3 | Yönetimin fonksiyonlarını, örgütlenmesini ve Türk Yönetim sistemini açıklayabilmek. | 4 | Yönetsel sorunlara dair bilgi sahibi olabilmek. | 5 | Meslek hayatı boyunca adil, etkin ve verimli bir performans yönetim sistemi uygulayabilmek. | 6 | Örgüt teorileri ve çağdaş yönetsel yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilmek. | 7 | Yönetim fonksiyonları, yöneticiler, örgüt teorileri ve yaklaşımların organizasyon başarısına olan katkılarını bütünsel olarak kavrayabilmek. | 8 | Genel kamu yönetimi, yerel yönetim oluşumları, bürokrasi, etkin kamu yönetimi, şeffaflık, hizmet ve müşteri odaklı devlet gibi konularına dair bilgi sahibi olabilmek. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yönetim, Yönetim Bilimi, Kamu Yönetiminin Kavramsal Analizi, Amacı, Özellikleri, Gelişim Seyri ve Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi. önetimin Temel Fonksiyonları A- Planlama B- Örgütlenme C- Yönetme D- Koordinasyon E- Denetleme Yönetim ve Örgüt Teorileri A- Klasik Yönetim ve Örgüt Teorileri B- Neo-Klasik Örgüt Teorileri C- Modern Örgüt Teorileri D- Post Modern Örgüt Teori E- Eleştirel Teori ve Örgüt Teorilerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi Ders tekrarı ve Ara Sınav Çağdaş Yönetim Yaklaşımları (a.) Çağdaş Yönetim Yaklaşımları (b.) Yönetimin Verimliliğini Etkileyen Konular A- Verimlilik, Etkinlik, Ekonomiklik, Kalite B- İletişim, Fayda Maliyet Analizi, Rasyonellik,Dışsallık Kavramları Yönetimin Yapısal ve İşlevsel (Fonksiyonel) Sorunları İnsan Kaynakları Yönetimi ve Hizmet İçi Eğitim Motivasyon, Geri bildirim, Liderlik ve Denetim | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yönetim, Yönetim Bilimi, Kamu Yönetiminin Kavramsal Analizi, Amacı, Özellikleri, Gelişim Seyri ve Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi | | | 2 | Yönetimin Temel Fonksiyonları A- Planlama B- Örgütlenme | | | 3 | C- Yönetme | | | 4 | D- Koordinasyon E- Denetleme | | | 5 | Yönetim ve Örgüt Teorileri A- Klasik Yönetim ve Örgüt Teorileri | | | 6 | B- Neo-Klasik Örgüt Teorileri C- Modern Örgüt Teorileri | | | 7 | D- Post Modern Örgüt Teori E- Eleştirel Teori ve Örgüt Teorilerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi | | | 8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | | | 9 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları (a.) | | | 10 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları (b.) | | | 11 | Yönetimin Verimliliğini Etkileyen Konular A- Verimlilik, Etkinlik, Ekonomiklik, Kalite B- İletişim, Fayda Maliyet Analizi, Rasyonellik, Dışsallık Kavramları | | | 12 | Yönetimin Yapısal ve İşlevsel (Fonksiyonel) Sorunları | | | 13 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Hizmet İçi Eğitim | | | 14 | Motivasyon, Geri bildirim, | | | 15 | Liderlik ve Denetim | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- Nuri Tortop, Eyip G. İsbir, Burhan Aykaç ve diğerleri (2010), Yönetim Bilimi, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul. 2- Bekir Parlak (2011), Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri, Beta Basım Yayım, İstanbul. Önerilen Kaynaklar: Yönetim Bilimi ve Kamu Yönetimi ile ilgili kitap ve süreli yayınlar. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|