|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA208B | WEB Tasarımı | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerinin temel özelliklerini anlar. Web sayfasını görselleştirmek. Geliştirdiği özgün fikirleriyle yeni tasarımlar yapmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğretim görevlisi Ömer Murat KADEŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. | 2 | Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerinin farklı karakteristik yapılarını açıklar. | 3 | Web sayfası tasarımlarında görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerini kullanabilecektir. Web sayfasını görselleştirir. | 4 | Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı teknikleriyle görselleştirdiği web sayfasını kendi özgün fikirleriyle birleştirir. | 5 | Geliştirdiği özgün fikirleriyle yeni tasarımlar yapar. Tasarladığı ürünü savunur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. Web sayfasını görselleştirir. Geliştirdiği özgün fikirleriyle yeni tasarımlar yapar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İlk kısa projenin verilmesi ve internette kısa bir gezinti | | | 2 | Dijital ortamlardan biri olan webin olanak ve faydalarının irdelenmesi ve digital ortamda hazırlanan arayüzlerin kritiği | | | 3 | Arayüz kritiği, örneklerin incelenmesi | | | 4 | Projenin macromedia Dreamweaver programı ile html hale getirilmesi | | | 5 | İkinci kısa projenin verilmesi | | | 6 | Digital ortamda hazırlanan arayüzlerin kritiği değerlendirilmesi | | | 7 | Arayüz kritiği, örneklerin incelenmesi | | | 8 | | Ara sınav | | 9 | Projenin Macromedia Flash ve Macromedia Dreamweaver programları ile interaktif hale getirilmesi | | | 10 | Projenin Macromedia Flash ve Macromedia Dreamweaver programları ile interaktif hale getirilmesi, Üçüncü projenin verilmesi | | | 11 | Arayüz kritiği, örneklerin incelenmesi | | | 12 | Onaylanan projelerin gerekli programlar yardımı ile dijital ortamda uygulanması ve değerlendirmesi | | | 13 | Onaylanan projelerin gerekli programlar yardımı ile dijital ortamda uygulanması ve değerlendirmesi | | | 14 | Onaylanan projelerin gerekli programlar yardımı ile dijital ortamda uygulanması ve değerlendirmesi | | | 15 | Teslim edilen projelerin değerlendirilmesi | | | 16 | | Final sınavı | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Notları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|