Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA209B | Tipografi II | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilere, tarihinden günümüze Tipografiyi teorik olarak tanıtmaktır. İçerikte; Tipografi Terimleri, Fontların yapısal özellikleri, Font Aileleri, Font Stilleri, ünlü font tasarımcıları, Tipografide renk, Font tasarım programları ve Font tasarımlarını inceleyerek Tipografi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ahmet Nadir Özkul |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Amblem tasarlamayı öğrenir. | 2 | Amblem çeşitlerini öğrenir. | 3 | Logotype tasarlamayı öğrenir. | 4 | Logotype çeşitlerini öğrenir. | 5 | Amblem - Logotype çalışmalarını kurumsal kimlik uygulamayı öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tipografi ve kurumsal kimlik ilişkisi incelenir. Endüstri devriminden günümüze yazı karakterlerinin gelişim süreci incelenir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Amblem tasarlamayı öğrenir. Amblem çeşitlerini öğrenir. Amblemin nasıl tasarlanacağını öğrenir. | YOK | YOK | 2 | Atölye çalışması | VAR | VAR | 3 | Atölye çalışması | VAR | VAR | 4 | Atölye çalışması | VAR | VAR | 5 | Logotype tasarlamayı öğrenir. Logotype çeşitlerini öğrenir. Logotype'in nasıl tasarlanacağını öğrenir. | VAR | VAR | 6 | Atölye çalışması | VAR | VAR | 7 | Atölye çalışması | VAR | VAR | 8 | Ara Sınav | YOK | YOK | 9 | Atölye çalışması | VAR | Var | 10 | Amblem - Logotype çalışmalarını kurumsal kimlik uygulamayı öğrenir. Kurumsal kimliğin kapsamını öğrenir. Kendine ait bir kurumsal kimlik tasarlar. | VAR | VAR | 11 | Atölye çalışması | VAR | VAR | 12 | Atölye çalışması | VAR | VAR | 13 | Atölye çalışması | VAR | VAR | 14 | Dönem sonu sergi hazırlığı | VAR | VAR | 15 | Çalışmaların sergiye hazır hale getirilmesi | VAR | VAR | 16 | FİNAL SINAVI | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|