|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA117B | Temel Sanat Eğitimi | Zorunlu | 1 | 1 | 7 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Plastik sanatların temeli olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke ve dokuyu tanımak. Doğal bir nesne üzerinde ışık ve gölge, cansız objeler kullanarak çizgi, nokta, leke elemanlarını yorumlayarak uygulama yapmak. Doğal ve yapay dokuları görüp değerlendirerek uygulamak.
Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritim, zıtlık ve perspektifin tanımını öğrenerek denge ve ritim kavramını çizim ve üçboyutlu uygulamalarla geliştirip pekiştirmek.
Perspektif kavram ve kurallarını üç boyut üzerinde yorumlamak, çizimlerle uygulayarak öğrenmek. Zıtlık Kavramını kullanarak uygulayarak öğrenmek.
Kara kalem, fon kartonu ve çeşitli çizim araçlarını kullanarak, üç boyutlu teknikle kolaj çalışmaları yapmak. Doğal ve yapay nesneleri tanıyarak, doğal olanı bozup yeniden kurgulayarak tasarlamak. Doğal ve yapay nesneler arasında yeni yorumlar geliştirmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. gör. Ahmet Nadir Özkul | Öğrenme Çıktıları | 1 | Plastik sanatların temeli olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke ve dokuyu tanıyabilecektir. | 2 | Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritim, zıtlık ve perspektifi tanıyabilecektir. | 3 | Plastik sanatların malzeme tekniklerini siyah- beyaz ve üç boyutla uygulayabilecektir. | 4 | Plastik sanatlarında doku, tekstürün etkilerini öğrenecek uygulayabilecektir. | 5 | Doğadan yararlanarak kendi kişisel yorumlarıyla özgün çalışmalar yapabilecektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Plastik sanatların temeli olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke ve dokuyu tanıyabilecektir. Doğal bir nesne üzerinde ışık ve gölgeyi kullanır. Cansız objeler kullanarak çizgi,nokta, leke elemanlarını yorumlar. Doğal ve yapay dokuları araştırır. Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritim, zıtlık ve perspektifi tanıyabilecektir. Denge ve ritim kavramını çizim ve üçboyutlu uygulayarak geliştirir. Perspektif kavram ve kurallarını çizim ve üç boyut üzerinde yorumlar. Zıtlık Kavramını kullanır ve yorumlar. Plastik sanatların malzeme tekniklerini siyah- beyaz ve üç boyutla uygulayabilecektir. Kara kalem, fon kartonu ve çeşitli çizim araçlarını kullanır. üç boyutlu teknikle kolaj çalışmaları yapar. Doğana yararlanarak kendi kişisel yorumlarıyla özgün çalışmalar yapabilecektir. Doğal ve yapay nesneleri tanımlar. Doğal olanı bozup yeniden kurgulayarak tasarlar. Doğal ve yapay nesneler arasında yeni yorumlar geliştirir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Işığın, gölge, çizgiyi tanıyabilecektir. (Çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 2 | Nokta, leke ve dokuyu tanıyabilecektir. (Çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 3 | Yüz yüze Eğitim. (Çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 4 | Görsel anlatımda Zıtlık, ritim, denge (Çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 5 | Yüz yüze Eğitim. (Çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 6 | Görsel anlatımda derinlik etkileri ve Optik (Çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 7 | Yüz yüze Eğitim. (Çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 8 | ARA SINAV | YOK | YOK | 9 | Perspektif, çizgi perspektifi, hava perspektifi (çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 10 | Doku, dış yapı, tekstür ; dokunun tanımı, görsel anlatımda dokunun etkileri (çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 11 | Yüz yüze Eğitim. (Çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 12 | Doğal dokular, yapay dokular (Çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 13 | Yüz yüze Eğitim. (Çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 14 | Konu tekrarı ve pekiştirmeler (Soru-cevap) | VAR | VAR | 15 | Yüz yüze Eğitim. (Çizim ve uygulama) | VAR | VAR | 16 | FİNAL SINAVI | YOK | YOK |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Temel sanat eğitimi ile ilgili basılı ve online kaynaklar. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 6 | 84 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|