Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA107B | Görsel İletişim I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Görsel İletişim Tasarımı çalışma alanlarını, mesleki özelliklerini, tanınan tasarımcıları ve tasarımcıların üretmiş oldukları tasarımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamanın yanı sıra, bir görüntüyü okuma ve yorumlayabilme, yaratıcı fikir üretimi ve görsel kavramlara anlam yükleyebilme ve çağın gereksinimlerini öğreterek özgün uygulamalar yapabilmelerini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi Figen Meşeli |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Grafik tasarımın temel prensiplerini öğrenebilecektir. | 2 | Tasarımın rastlantısal olmayıp araştırmalar sonucunda elde edilebileceğini öğrenir. | 3 | Doğru bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve araştırmalar sonucunda çıkan fikrin tasarıma dönüşebilmesini öğrenir. | 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında dünyadaki örnekleri yorumlar. | 5 | Görsel iletişim yoluyla ürün tasarlamayı öğrenebileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Grafik tasarımın başlıca unsurlarının anlatılması ve uygulanması. Bir iletişim dili ve görsel iletişim formu olarak grafik tasarımın tanıtılması, iki boyuta indirgeme ve grafik resimleme diliyle kavramların sembollere dönüştürülmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. | Yok | Yok | 2 | Görsel iletişim tasarımı nedir? Tasarımın yaşamımızdaki önemi nedir? | Yok | Yok | 3 | Grafik tasarımın tarihçesi | yok | yok | 4 | İlk Türk grafik tasarımcıları kimlerdir? Grafik tasarımına katkıları nelerdir? | | | 5 | Grafik tasarım elemanlarından olan afiş tasarımı nedir? Afiş türleri nelerdir? | yok | yok | 6 | Afiş tasarımında dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir? | yok | yok | 7 | Türkiye"de ve dünyadaki afiş tasarımlarının değerlendirilmesi ve beyin fırtınası | yok | yok | 8 | Ara Sınav | yok | yok | 9 | Temel tasarım ilkeleri nelerdir? | yok | yok | 10 | Tasarımda renklerin kullanılması ve renklerin psikolojik mesajları | yok | yok | 11 | Gestalt: Bakmak ve görmek arasındaki fark | yok | yok | 12 | Sembol, simge ve işaret kavramları | yok | yok | 13 | Sembollerin anlamları ve işlevleri | yok | yok | 14 | Tasarım üretim teknikleri | yok | yok | 15 | Tasarımın üretim süreci, Final | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|