Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA208B2 | Proje II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bir görsel problemin; projesini kurgulayarak kendi özgün grafik tasarım diliyle çözme aşamasına geçecektir. Ürettiği projesini yaratıcı bir sunumla sunar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Semin IŞIK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hedef kitle, ürün kimliği ve kurum kimliği ilişkisi, marka, amblem oluşturulmasının, temel özelliklerini açıklayabilecektir. | 2 | Hedef kitle, ürün kimliği ve kurum kimliği ilişkisi, marka, amblemin farklı karakteristik yapılarını açıklar. | 3 | Ürün kimliği ve kurum kimliği ilişkisi, marka, amblemi kullanabilecektir. | 4 | Ürün kimliği, marka ve amblem tasarımlarını görselleştirir. | 5 | Görselleştirdiği tasarımı (ürün kimliği, marka ve amblem gibi) kendi özgün fikirleriyle birleştirir.Tasarladığı ürünü savunur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hedef kitle, ürün kimliği ve kurum kimliği ilişkisi, marka, amblem oluşturulmasının, temel özelliklerini açıklayabilecektir. Hedef kitle, ürün kimliği ve kurum kimliği ilişkisi, marka, amblemin farklı karakteristik yapılarını açıklar. Tasarlanan projede ürün kimliği ve kurum kimliği ilişkisi, marka, amblem arasında ilişki kurar. Ürün kimliği, marka ve amblem tasarımlarını görselleştirir. Görselleştirdiği tasarımı (ürün kimliği, marka ve amblem gibi) kendi özgün fikirleriyle birleştirir. Geliştirdiği özgün fikirleriyle yeni tasarımlar yapar. Tasarladığı ürünü savunur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentiler, notlandırma sistemi. 1ci projenin verilmesi | | | 2 | 1ci proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | | | 3 | 1nci proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi | | | 4 | 1ci projenin teslim edilmesi ve sunumu. 2ci projenin verilmesi | | | 5 | 2ci proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | | | 6 | 2ci proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | | | 7 | 2ci proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | | 2ci projenin teslim edilmesi ve sunumu. 3. projenin verilmesi | | 10 | | 3cü proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | | 11 | | 3cü proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi | | 12 | | 3cü projenin teslim edilmesi ve sunumu. | | 13 | | Final projesinin verilmesi | | 14 | | Final projesi ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | | 15 | | Final projesi ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi, taslakların son şekline alması | | 16 | | Final projesinin teslim edilmesi ve sunumu | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|