Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA203B2 | İllüstrasyon | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İllüstrasyon çalışmalarında kullanılabilecek malzeme veteknik serbestliğin belli bir kategori seçilerek uygulanması. Bu uygulamalar sırasında Teemel Grafik Tasarım İlkelerinin ve kompozisyon kurallarının uygulanması, renk bilgisinin seçilen malzemelerin bir araya getirilmesi sonucunda uygulanması ve sonuç olarak malzeme ve teknik çeşitliliğin illüstrasyon çalışmalarında uygulanabilirliğinin bir proje ile ifade edilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi Ömer Murat KADEŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi | 2 | Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi | 3 | İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi | 4 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi | 5 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Derste temel illustrasyon prensipleri, geleneksel ve dijital resimleme teknikleri uygulamalı olarak öğretilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriği konusunda bilgilendirme, dönem çalışmalarını açıklama ve tanışma. | | | 2 | Görsellerle özgün çizgiyi tanımlamak, çizim alışkanlığının önemi ve zihinde yaratılan dünyanın kağıt üzerinde görselleşebilmesinin önemi. Dönem projesini tartışma | | | 3 | Karakter yaratmada karaktere ait özellikleri aktarma | Elle çizim | | 4 | Olay örgüsü içinde hikayede hangi noktaların anlatımda kullanılacağına karar verme. | | | 5 | Hikayede geçen olaylara ait elemanları belirli mekan kurgusu içinde anlatabilme. | | | 6 | Renk bilgisi ve boyama tekniklerinin anlatıma etkisi | | | 7 | Hikayede geçen sözlerin ve anlatım dilinin aktarılması | | | 8 | | Ara sınav | | 9 | Elde yapılan çizimlerin dijitale aktarılması ve farklı müdahaleler | | | 10 | Çizimler üzerinde farklı efektler deneme, düzeltmeler yapma, farklı imajlar ve dokularla birleştirme. | | | 11 | Hikayeyi belirleyen karelerin bir araya getirilmesi ve pafta tasarımı | | | 12 | Çizimlerin üç boyutlu sergilenmesine ilişkin denemeler | | | 13 | Çizimlerin sergileme yönteminin belirlenmesi | | | 14 | Çizimlerin sergiye hazır hale getirilmesi | | | 15 | | Çizimlerin sergiye hazır hale getirilmesi | | 16 | | Final sınavı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Proje Sunma | 2 | 4 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|