Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA114B2 | Görsel İletişim II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Günlük hayatta görülen işaretler, semboller ve görüntüleri okuyabilme ve çözümleme konusunda temel düzey becerisi kazandırmaktır. Yeni anlam ve fikirlerin üretilmesinde temsili görüntüye anlam yükleyebilmeyi öğretmektir. Günlük hayatın problemlerini kavrayıp başarılı tasarım ürünleri ortaya koymaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi Semin IŞIK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Görsel iletişimin kapsamını kavrayabilecekler, | 2 | Simgelerin ve simgesel anlatımı doğru bir biçimde sergileyebilecekler, | 3 | Görselleştirmede biçim ve kadraj değişimleri ile anlam arasındaki ilişkiyi kavrayabilecekler, | 4 | Görme ve algılama üzerinde nitelikli bakış açısını sergileyebilecekler, | 5 | Görsel iletişim yoluyla ürün tasarlamayı öğrenebileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Görsel iletişimin temel dili. Simgeler, semboller, işaretler. Tasarım, fotoğraf, reklamcılık gibi alanlarda görsel iletişimin temel diline ilişkin görsel örnekler yaratmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. | | | 2 | İllüstrasyonun tanımı, türleri araçları ve teknikleri | | | 3 | Tipografi kavramı ve tipografik karakterler | | | 4 | Temel yazım ve tipografi kuralları | | | 5 | Görsel Kimlik | | | 6 | Görsel kimliğin temel unsurları olan amblem, simgesel işaret ve logo kavramları arasındaki farklar ve örnek incelemeleri | | | 7 | Görsel kimlik oluşturmayla ilgili proje hazırlıklarıyla ilgili beyin fırtınasının yapılması | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Proje ile ilgili araştırmaların yapılması | | | 10 | Proje önerilerinin yönergeye uygun yapılması ve onayı | | | 11 | Proje ile ilgili taslakların incelenmesi ve onayı | | | 12 | Projenin bilgisayar ortamında hazırlanışı | | | 13 | Projenin geliştirilmesi | | | 14 | Projenin değerlendirilmesi | | | 15 | Eksikliklerin giderilip proje sonuç raporunun yönergeye uygun tamamlanması ve sunum dosyalarının geliştirilmesi. | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 1 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|