Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA112B2 | Tipografi I | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilere, tarihinden günümüze Tipografiyi teorik olarak tanıtmaktır. İçerikte; Tipografi Terimleri, Fontların yapısal özellikleri, Font Aileleri, Font Stilleri, ünlü font tasarımcıları, Tipografide renk, Font tasarım programları ve Font tasarımlarını inceleyerek Tipografi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Figen MEŞELİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi | 2 | Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi | 3 | Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi | 4 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi | 5 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tipografinin tanımı ve temel ilkeleri Harf anatomisi üzerine çalışmalar yapmak Harflerin leke değerlerine yönelik çalışmalar Monogram çalışmaları yapmak Harf ve rakamlarla yüzey düzenlemeleri yapmak Yazı-anlam ilişkisi üzerinden uygulamalar yapmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı, tanımlar, tarihçe | YOK | YOK | 2 | Tipografik Font | YOK | YOK | 3 | Font içindeki görsel ilişkiler | YOK | YOK | 4 | Fontlarda tasarım bütünlüğü | VAR | VAR | 5 | Gazete ve dergi metinleri kullanılarak soyut layoutların hazırlanması. | VAR | VAR | 6 | Layout çalışmasına örnekler üzerinden devam edilmesi. | VAR | VAR | 7 | Photoshop ve İllustrator programlarının ara sınav projesi için tekrar gösterilmesi. | VAR | VAR | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Tipografi ile ilgili Tasarım akımlarına giriş. | YOK | YOK | 10 | İlk projenin anlatılması. | VAR | VAR | 11 | Harfler ve fontlar hakkında yeni bilgilerin verilmesi | VAR | VAR | 12 | Projenin üzerine kritik yapılması ve uygulama yapılması. | VAR | VAR | 13 | Haftalık ödevler üzerinden Tipografik kavramların algılanmasına yönelik serbest çalışma. | VAR | VAR | 14 | Projenin kritikleri ve eksikleri ile ilgili beyin fırtınası | VAR | VAR | 15 | Proje teslim ve anlatım. | VAR | VAR | 16 | Final sınavı | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Uygulama/Pratik | 16 | 1 | 16 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|