Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA110B2 | Grafik Desen II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Görsel sanat eğitiminin temel özelliklerinden olan çizgi ve değerleriyle, cansız obje-antik heykel-canlı modellerle çeşitli komposizyonlar kurgulayarak yaratıcılıklarını geliştirmek-bireysel özgün çizgi değerlerini oluşturmak ve görsel sanatların dilini kavratarak çağdaş grafik sanatçısı yetiştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi Gökhan TAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi | 2 | Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi | 3 | Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi | 4 | İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi | 5 | Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Canlı-cansız modellerden oran-orantı ,derinlik,espas,renk-ışık-gölge kavramlarının sanat tarihindeki desen ağırlıklı çalışmalar yapan sanatçıların incelenerek sanatın ayrıcalıklı yönünü çizgi ve desenin sanatsal üretimdeki önemini kavratmak.. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Modelden kara kalem kısa süreli çizimler. Kompozisyon, oran-orantı, parça-bütün ilişkisi, çizgi ve ton değeri hakkında bilgi. Uygulama | | | 2 | Kontur çizim tekniği ile doğal obje çizim çalışmaları | | | 3 | Desende tonlama çalışması hakkında bilgi. Modelden çizim uygulaması. | | | 4 | Desende tonlama çalışması hakkında bilgi. Modelden çizim uygulaması. | | | 5 | Figür mekan arasındaki ilişki. Kara kalemle kısa süreli çizimler. | | | 6 | Aktif desen çalışması, I. projenin verilmesi | | | 7 | Deneysel çizim teknikleri, I. proje için son görüşme | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Desende renk kullanımı. Lavi tekniğiyle | | | 10 | Uygulama | | | 11 | Desende renk kullanımı. Pastel tekniğiyle | | | 12 | Uygulama | | | 13 | Desende renk kullanımı. Suluboya tekniğiyle | | | 14 | Uygulama | | | 15 | Genel Değerlendirme, Final | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 1 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|