Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İSGB206 | Yabancı Dil | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
*Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek.
*Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Sertakul Turgut |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etme ve kullanabilme | 2 | Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilme | 3 | Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilme. | 4 | Temel konularda diyaloglar oluşturabilme. | 5 | Yeni kelimeler öğrenebilme | 6 | Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilme. | 7 | İlgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerinin geliştirebilme | 8 | Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler. | 9 | Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler | 10 | Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler | 11 | Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler | 12 | Öğrenciler sözlük yardımıyla kartpostallar ve kişisel mektuplar yazabilecek ve bunları cevaplayabilecekler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
*Temel gramer yapıları ile ilgili konu anlatımları ve öğrencilerin bu konularla alakalı okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirecek alıştırmalar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Zamirler
Emir Cümleleri
İngilizce Cümlelerde Öğe Dizilişi | | | 2 | To be - olmak
There is / There are
Have got / Has Got | | | 3 | İsimler
Sayılabilen / Sayılamayan
Tekil ve Çoğul | | | 4 | Nicelik sıfatları
Some / any / much / many / little / a litlle / few / a few
Nicelik Sıfatları
Lots of / a lot of / several / a bit / how many? / how much? | | | 5 | Geniş Zaman
Sıklık Zarfları | | | 6 | *Şimdiki Zaman
*Geniş zaman ve Şimdiki Zaman’ın karşılaştırılmalı incelenmesi | | | 7 | Geçmiş zaman
To be - olmak
To do - yapmak | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Past Continuous Tense
Şimdiki zamanın Hikayesi
When / while
Past Cont. vs Simple Past | | | 10 | Future Tense
Will / be going to | | | 11 | Present Perfect Tense
Yakın Geçmiş zaman
Yakın Geçmiş Zaman ve Geçmiş Zaman konularının karşılaştırmalı olarak incelenmesi | | | 12 | Past Perfect Tense
Mişli Geçmiş Zaman
Past Perfect Tense ile Simple Past Tense konularının karşılaştırmalı incelenmesi | | | 13 | Kipler
*Can / could / may / might / be able to / will / Should / had beter / must / have to / would / used to | | | 14 | Sıfat ve zarflarla karşılaştırmalar | | | 15 | Şart Kipi
If cümleleri
Tip 0,1 ve 2 | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: English with Us, Ahmet Serkan TANRIÖVER, Hacer TERCANLI, Hayrettin KÖROĞLU, Selçuk YAZICI, Yılmaz YAZICİ
Yardımcı Kitaplar: More Main Points, Serpil DAÇE |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|