|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BT109B3 | Programlama Temelleri | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere temel program geliştirme adımlarını öğretmek, programlama yöntemini ve bu yöntemin iyi bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını C ++ dili ile göstermektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Zeynep BİLEN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Karşılaşılan problemin çözüm yollarını bulabilme. | 2 | Algoritma geliştirebilme, akış diyagramları ile ifade edebilme. | 3 | Günlük hayatta karılaşılan problemleri anlamlandırabilme. | 4 | C++ dilinin kullanımını öğrenebilme. | 5 | C++ dilinde döngüler,karar yapıları ve fonksiyonları kullanabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Algoritmalar, akış diyagramları, yalancı kod, C++ ile tanışma, C++ program yapısı, Değerler, Değişkenler, Türler, Basit giriş/çıkış, Programlama deyimleri, Aritmetik ifadeler, Üstünlük sırası, Kontrol ifadeleri, Fonksiyonlar, Adım adım iyileştirme, Ara yüz kavramı, Kütüphaneleri kullanma. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Problemi Tanımlama, Problemi Geliştirme, Çözümü Gösterme, Çözümü Deneme, Çözümü Geliştirme. | | | 2 | Akış Diyagramı Şekilleri, Akış Diyagramının Kullanımı, Akış Diyagramının Takibi, Akış Diyagramında Hata Kontrolü. | | | 3 | Bilgisayarın Çalışma Mantığı, Makine Dili, İkili Sayı Sistemi, Derleyici, Yazılım, Bir Yazılımda Olması Gereken Temel Özellikler, Yazılım Çeşitleri, Programlama Araçları, Programlama Dili, Programlama Dili Çeşitleri, Programlama Dili Yazılımı Kurulumu. | | | 4 | Değişkenler, Veri Tipleri, Değişkenlere değer atama, Değişken İsimlendirme Kuralları, Değişken Kapsama Alanı, Sabitler, Sabit Tanımlama, Değer Atama | | | 5 | Çıkış İşlemleri,Bir Metin İfadesini Ekrana Yazdırma İlk Değer Atanan Değişken Değerini Ekrana Yazdırma,Formatlı Çıkış İşlemleri,Giriş İşlemleri,Klavyeden Değişkene Değer Atama | | | 6 | Operatörler,Matematiksel Operatörler,String Operatörleri,Atama Operatörleri,Mantıksal Operatörler,Karşılaştırma Operatörleri | | | 7 | Döngü Kontrol Deyimleri, Şart Kontrolü Başta Olan Döngüler, Şart Kontrolü Sonda Olan Döngüler, Döngü Akışını Kontrol Eden Deyimler, İç-içe Döngüler. | | | 8 | VİZE SINAVI | | | 9 | Döngü Kontrol Deyimleri, Şart Kontrolü Başta Olan Döngüler, Şart Kontrolü Sonda Olan Döngüler, Döngü Akışını Kontrol Eden Deyimler, İç-içe Döngüler. | | | 10 | Döngü Kontrol Deyimleri, Şart Kontrolü Başta Olan Döngüler, Şart Kontrolü Sonda Olan Döngüler, Döngü Akışını Kontrol Eden Deyimler, İç-içe Döngüler. | | | 11 | Alt Program Tanımlama, Alt Programın Kullanımı | | | 12 | Alt Program Tanımlama, Alt Programın Kullanımı | | | 13 | Parametre Kullanımı, Değer Döndüren Alt Programlar | | | 14 | Parametre Kullanımı, Değer Döndüren Alt Programlar | | | 15 | Rekürsif Alt Programlar | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | C ++ İLE NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA , MEHMET CANTÜRK | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 0 | 0 | 0 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Uygulama/Pratik | 0 | 0 | 0 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ev Ödevi | 0 | 0 | 0 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|