BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BT109B3Programlama TemelleriZorunlu116
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere temel program geliştirme adımlarını öğretmek, programlama yöntemini ve bu yöntemin iyi bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını C ++ dili ile göstermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Zeynep BİLEN
Öğrenme Çıktıları
1Karşılaşılan problemin çözüm yollarını bulabilme.
2Algoritma geliştirebilme, akış diyagramları ile ifade edebilme.
3Günlük hayatta karılaşılan problemleri anlamlandırabilme.
4C++ dilinin kullanımını öğrenebilme.
5C++ dilinde döngüler,karar yapıları ve fonksiyonları kullanabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Algoritmalar, akış diyagramları, yalancı kod, C++ ile tanışma, C++ program yapısı, Değerler, Değişkenler, Türler, Basit giriş/çıkış, Programlama deyimleri, Aritmetik ifadeler, Üstünlük sırası, Kontrol ifadeleri, Fonksiyonlar, Adım adım iyileştirme, Ara yüz kavramı, Kütüphaneleri kullanma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Problemi Tanımlama, Problemi Geliştirme, Çözümü Gösterme, Çözümü Deneme, Çözümü Geliştirme.
2Akış Diyagramı Şekilleri, Akış Diyagramının Kullanımı, Akış Diyagramının Takibi, Akış Diyagramında Hata Kontrolü.
3Bilgisayarın Çalışma Mantığı, Makine Dili, İkili Sayı Sistemi, Derleyici, Yazılım, Bir Yazılımda Olması Gereken Temel Özellikler, Yazılım Çeşitleri, Programlama Araçları, Programlama Dili, Programlama Dili Çeşitleri, Programlama Dili Yazılımı Kurulumu.
4Değişkenler, Veri Tipleri, Değişkenlere değer atama, Değişken İsimlendirme Kuralları, Değişken Kapsama Alanı, Sabitler, Sabit Tanımlama, Değer Atama
5Çıkış İşlemleri,Bir Metin İfadesini Ekrana Yazdırma İlk Değer Atanan Değişken Değerini Ekrana Yazdırma,Formatlı Çıkış İşlemleri,Giriş İşlemleri,Klavyeden Değişkene Değer Atama
6Operatörler,Matematiksel Operatörler,String Operatörleri,Atama Operatörleri,Mantıksal Operatörler,Karşılaştırma Operatörleri
7Döngü Kontrol Deyimleri, Şart Kontrolü Başta Olan Döngüler, Şart Kontrolü Sonda Olan Döngüler, Döngü Akışını Kontrol Eden Deyimler, İç-içe Döngüler.
8VİZE SINAVI
9Döngü Kontrol Deyimleri, Şart Kontrolü Başta Olan Döngüler, Şart Kontrolü Sonda Olan Döngüler, Döngü Akışını Kontrol Eden Deyimler, İç-içe Döngüler.
10Döngü Kontrol Deyimleri, Şart Kontrolü Başta Olan Döngüler, Şart Kontrolü Sonda Olan Döngüler, Döngü Akışını Kontrol Eden Deyimler, İç-içe Döngüler.
11Alt Program Tanımlama, Alt Programın Kullanımı
12Alt Program Tanımlama, Alt Programın Kullanımı
13Parametre Kullanımı, Değer Döndüren Alt Programlar
14Parametre Kullanımı, Değer Döndüren Alt Programlar
15Rekürsif Alt Programlar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
C ++ İLE NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA , MEHMET CANTÜRK
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav000
Final Sınavı000
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik000
Laboratuvar000
Bireysel Çalışma10550
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma5840
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi000
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)186
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1425544454444335
ÖÇ2443433342535444
ÖÇ3435344333443433
ÖÇ4454353343332434
ÖÇ5433333433333233
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek