|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İP111B2 | Genel İşletme | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | İşletme eğitimi alan öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak, işletme bilimi ve işletmeye geniş ve bütüncül bir bakış açısı ile bakmalarını sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr.Öğr.Üy. Emine TAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler, işletme alanındaki temel kavramları ve teorileri anlamalıdır. Buna işletme türleri, işletme fonksiyonları (pazarlama, finans, insan kaynakları yönetimi, operasyonlar vb.) ve işletme stratejileri dahildir. | 2 | Öğrenciler, karmaşık işletme sorunlarını analiz etmek ve çözmek için analitik becerilere sahip olmalıdır. Veri analizi, problem tanımlama, karar verme ve sonuçları değerlendirme gibi beceriler bu kategoriye girer. | 3 | İşletme alanında başarılı olmak için etkili iletişim becerileri çok önemlidir. Öğrenciler, yazılı ve sözlü iletişim yeteneklerini geliştirmeli ve etkili bir şekilde sunum yapabilmelidir. | 4 | İşletmenin yönetim fonksiyonları içinde üretim, pazarlama ve satış süreçlerini tanıyarak; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim aşamalarını analiz etmek | 5 | İşletme öğrencileri, liderlik ve yönetim becerilerini geliştirmelidir. Ekip çalışması, liderlik tarzları, çatışma yönetimi gibi konular bu beceri setinin bir parçasıdır. | 6 | İşletme dünyası sürekli değişiyor ve rekabet her zamankinden daha yoğun. Öğrenciler, yaratıcı düşünme ve inovasyon becerilerini geliştirmelidir. | 7 | İşletme öğrencileri, etik değerlere ve sosyal sorumluluğa önem vermeli ve iş kararlarını bu değerler çerçevesinde almalıdır. | 8 | Küreselleşme çağında, işletme öğrencileri küresel iş dünyasını anlamalı ve kültürel çeşitlilikle başa çıkabilme yeteneklerine sahip olmalıdır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İşletme, işletmecilik, girişimci ve yönetici, işletmelerin sınıflandırması, işletmenin masrafları, işletmenin gelirleri, işletme büyüklüğü, işletme kapasitesi, işletmenin kuruluş çalışmaları, kuruluş yeri seçimi, yatırım projeleri, yönetim fonksiyonu, üretim fonksiyonu, pazarlama fonksiyonu, finans fonksiyonu, insan kaynakları yönetimi fonksiyonu, muhasebe fonksiyonu, halkla ilişkiler fonksiyonu, araştırma-geliştirme fonksiyonu. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İşletmenin tanımlanması, İşletme Bilimi ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | İşletmelerin kuruluş çalışmalarının fizibilite çalışmalarının ve işletmelerin kurulma nedenlerinin açıklanması. | | | 3 | İşletmelerin Rasyonellik İlkelerinin (İktisadilik, Verimlilik, Karlılık) anlatılması. | | | 4 | İşletmelerin genel ve özel amaçlarının, sosyal sorumluluklarının anlatılması. İşletmelerin çevre ile ilişkilerinin anlatılması. | | | 5 | İşletmelerin büyüklüğü, büyük ve küçük işletmelerin tanımlaması ve temel özelliklerinin açıklanması, işletme kapasitesi kavramlarının anlatılması ve Kapasite Kullanım Oranının hesaplanması. | | | 6 | İşletmelerin ekonomik yapıları, çalışma konuları, sermaye sahipliği, dünya ekonomisi, ekonomik birleşmeler açısından sınıflandırılması | | | 7 | İşletmelerin hukuki yapıları bakımından sınıflandırılması. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İşletmelerin fonksiyonlarının açıklanması. Yönetim fonksiyonunun, yönetici kavramının ve yönetimin temel özelliklerinin açıklanması. | | | 10 | Tedarik ve Üretim fonksiyonlarının, kavramın ve özelliklerinin anlatılması. | | | 11 | Pazarlama ve Finansman fonksiyonlarının ve temel özelliklerinin anlatılması. | | | 12 | Personel Yönetimi fonksiyonunun ve temel özelliklerinin anlatılması. | | | 13 | Personel Yönetimi fonksiyonunun ve temel özelliklerinin anlatılması | | | 14 | Araştırma Geliştirme ve Halkla İlişkiler fonksiyonunun ve temel özelliklerinin anlatılması. | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Taslak, Soner ve Kara, Mehmet. (2009), İşletme Bilimine Giriş, Murathan Yayınları, Trabzon. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Okuma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 1 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|