|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BY205B2 | Örgütsel Davranış | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere işletmelerdeki insan davranışlarını anlama ve yönetme becerilerini kazandırmak ve bu sayede işletme performansını artırmak ve sürdürülebilir başarıya ulaşmak için gerekli bilgi ve anlayışı sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Rüveyde PABUÇCU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler, bireylerin kişilik özellikleri, motivasyon faktörleri, algıları ve tutumları gibi bireysel davranışların nasıl şekillendiğini anlarlar. | 2 | Öğrenciler, etkili liderlik ve iletişim becerilerini öğrenirler ve işletmelerdeki liderlik rolünün önemini kavrarlar. | 3 | Öğrenciler, grupların oluşumu, normları, etkileşimleri ve işleyişi hakkında bilgi edinirler ve etkili takım çalışması stratejileri geliştirirler. | 4 | Öğrenciler, örgütsel yapıların ve kültürlerin nasıl şekillendiğini, işleyişlerini ve organizasyonel değişimleri nasıl etkilediğini anlarlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Örgütsel davranış dersi, işletmelerdeki insan davranışlarını, ilişkilerini ve etkileşimlerini anlamaya yönelik kapsamlı bir çerçeve sunar. Bu ders, öğrencilere örgütlerin iç dinamiklerini anlama ve yönetme becerileri kazandırmayı hedefler. Öğrenciler, bireylerin motivasyon, liderlik, iletişim ve stres yönetimi gibi faktörlerle nasıl etkileşimde bulunduğunu ve gruplar arası dinamiklerin işleyişini öğrenirler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Davranış Kavramı ve Örgütsel davranış değişkenleri. | | | 2 | Birey ve grup davranışları, çalışma teknikleri, grup türleri. | | | 3 | Örgüt kültürü, kültürün özellikleri, girişimcilik. | | | 4 | Motivasyon kavramı ve kuramları, motivasyon araçları, yararları. | | | 5 | Önderlik kavramı ve kuramları, güç kaynakları. | | | 6 | İletişim kavramı, iletişim süreci, özellikleri, iletişim türleri. | | | 7 | Çatışma tanımı, nedenleri, olumlu ve olumsuz etkileri. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Takım çalışması, etkili takımlar, oluşumu, özellikleri ve yararları. | | | 10 | Örgütsel öğrenme ve öğrenme geliştirme. | | | 11 | Yönetsel Davranış Biçimleri ve Yöneticilik Tipleri | | | 12 | Liderlik Yönetimi ve Lider Yöneticilik | | | 13 | Motivasyon Yönetimi, stres yönetimi, sonuçları, stresi yönetme. | | | 14 | Ekip Yönetimi, etik ve sosyal sorumluluk. | | | 15 | Genel değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Örgütsel Davranış , Sökmen, Alptekin, Detay yayıncılık, Ankara-2013. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Tartışma | 5 | 1 | 5 | Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|