|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ADL119 | Siyaset Bilimine Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Siyasal olayları soyutlama, kavramsallaştırma, karşılaştırma becerilerine ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, siyasetin önemini/değerini kavrayan öğrenciler yetiştirmek. Devlet-toplum ilişkilerinin aldığı farklı biçimler üzerinde durularak, öğrencilerin çağdaş demokrasilerin işleyiş mantığını, karşılaştığı sorunları ve bu sorunlara karşı üretilen olası çözümleri kavramasını sağlamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. İlhan BİLİCİ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Siyasetin alanı, konusu ve işlevleri hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Siyaset bilimindeki farklı yaklaşımları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir | 3 | Siyasal ve toplumsal gelişmelerle siyaset biliminde farklı paradigmaların ortaya çıkışı arasındaki ilişkileri kavrar | 4 | Genel olarak sosyal bilimlerde ve özelde siyaset biliminde karşılaştırma yapmanın önemini fark eder. Karşılaştırmanın sosyal bilimlerde bilgi toplama yöntemi olduğunun bilincine varır. | 5 | Siyasal sürecin işleyişi ve temel aktörleri hakkında bilgi sahibi olur. | 6 | Siyasal partiler, seçim sistemleri, parti modelleri, ana akım ideolojiler hakkında bilgi sahibi olur |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Siyaset biliminin inceleme alanı, siyaset biliminin gelişimi, siyaset bilimindeki farklı ekoller/yaklaşımlar, siyaset bilimindeki temel kavramlar, siyasetin aktörleri, siyasal sistemlerin sınıflandırılması, siyasal sürecin işleyişi, siyasal eylemin özneleri, siyasa yapımı, siyasal katılma, siyasal nüfuz, siyasal kültür, siyasal ideolojiler, demokrasi ve temsil sorunları, devlet biçimleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş Dersi: Siyaset Nedir? | | | 2 | Siyasetin İncelenmesi: Felsefi Gelenek/ ?Siyaset Felsefesi? ve Ampirik Gelenek | | | 3 | Bir Disiplin Olarak Siyaset Biliminin Gelişimi: Kurumsal Yaklaşım, Davranışsalcı Yaklaşım, Yapısal-İşlevselci Yaklaşım | | | 4 | İdeal tip, Meşruiyet, Otorite, İktidar | | | 5 | Siyasal Sistemlerin Sınıflandırılması, Sınıflandırılmalarda Kullanılan Değişkenler, Sınıflandırmalarda Karşılaşılan Sorunlar | | | 6 | Siyasal Sistemlerin Sınıflandırılması: Montesquieu ve Tocqueville | | | 7 | Siyasal Sistem Yaklaşımı | | | 8 | Siyasal Eylemin Özneleri: Bireyler, Gruplar, Örgütler + Vize Sınavı | | | 9 | Siyasi Partiler: İşlevleri ve Tipleri | | | 10 | Seçim Sistemleri ve Siyasal Sistem İlişkisi | | | 11 | Siyasal Kültür | | | 12 | Siyasal Modernleşme | | | 13 | Siyasetin Bağımlılığı: Marx, Gramsci, Althusser, Poulantzas | | | 14 | Genel Değerlendirme ve Tartışmalar | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Politika bilimine Giriş, Münci KAPANİ, Bilgi,2007.
Siyaset Bilimi, Ahmet Taner KIŞLALI, İMGE kitabevi,2010. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Ev Ödevi | 3 | 3 | 9 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|