Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ADL103 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Lozan Antlaşmasından yakın döneme kadar Türkiye Cumhuriyeti Tarihi olayları ve gelişmelerinin aktarılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Siyasal, Hukuk, Eğitim ve Kültür, Toplumsal, Ekonomik, Sağlık alanında yapılan İnkılâp hareketlerini açıklayabilir | 2 | Türk İnkılap hareketinin temel ilkelerini (Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Halkçılık Laiklik Devletçilik İnkılapçılık) ve bütünleyici ilkeleri tanımlayabilir | 3 | Atatürk dönemi Türk dış politika gelişmelerini ve Atatürk sonrası Türkiye'nin iç ve dış politikalarını açıklayabilir | 4 | II. Dünya Savaşı'nda Türkiye'nin durumunu açıklayabilir | 5 | Çok Partili hayata geçişi, yakın dönemde meydana gelen olayları ve günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Siyasal Alanda yapılan İnkılap hareketleri | | | 2 | Hukuki Alanda yapılan İnkılap hareketleri | | | 3 | Eğitim ve Kültür Alanında yapılan İnkılap hareketleri | | | 4 | Toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomi, ulaşım alanında yenilikler | | | 5 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası | | | 6 | Atatürk İlkeleri | | | 7 | Bütünleyici ilkeler | | | 8 | Türk İnkılabının nitelikleri -ARASINAV | | | 9 | Atatürk'ün ölümü, İsmet İnönü döneminin başlaması | | | 10 | II. Dünya Savaşı ve Türkiye | | | 11 | Çok partili döneme geçiş, Demokrat Parti dönemi | | | 12 | Çok partili döneme geçiş, Demokrat Parti dönemi | | | 13 | 1960 askeri müdahalesi ile 1980 askeri müdahalesi arası Türkiye | | | 14 | 12 Eylül 1980 askeri müdahalesi ve günümüze kadar olan gelişmeler | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi, Yalçın D. ve diğerleri (2012)
• Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık, Doğan O. (2011)
• Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010)
• Atatürk İlkeleri ve İnkılâp TarihiI-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009)
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|