BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ADL110Klavye Kullanımı IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin daha doğru, hızlı ve tekniğe uygun olarak On parmak klavye kullanmalarını sağlamak. Türkçe ve yabancı dildeki metinleri süratli ve doğru olarak yazma becerisi kazandırmaktır. Dersin tanımı
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dilara Arzugül AKSOY
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir.
2Öğrenciler on parmak metodlu yazmanın önemini kavrar.
3Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir.
4Öğrenciler doğru vuruş tekniklerini öğrenir.
5Öğrenciler düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
On Parmak klavye kullanımının öğretilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Metin yazma uygulamaları. Unutulan veya yanlış yazılan harflerin belirlenmesi.
2Temel sıra tuşlarının tekrarı ve temel sıra cümle uygulamaları.
3Üst sıra tuşlarının tekrarı. Parmakların bakmadan üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin pekiştirilmesi.
4Temel ve Üst sıra cümleleriyle sürat testleri yapılması.
5Alt sıra tuşlarının tekrarı. Parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmesinin pekiştirilmesi.
6Cümle yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları.
7Noktalama işaretlerinin öğretilmesi. (.)(,)(;)(:) nokta, virgül, noktalı virgül, iki nokta.
8Noktalama işaretlerinin öğretilmesi. ((),()), ("),(') aç parantez, kapa parantez, tırnak ve kesme işareti. + Birinci Vize
9Noktalama işaretlerinin öğretilmesi.(!),(?),(/),(-) Ünlem, soru işareti, kesir ve kısa çizgi işareti.
10Noktalama işaretleri kullanılan metinleri yazma.
11Hotkey'den harf tekrarı ve hız çalışmaları.
12Hotkey'den noktalama işareti tekrarı ve hız çalışmaları.
13Kurallı cümle ve metinle hız çalışmaları. Dikte yazımının öğretilmesi.
14Baskılı hız çalışmaları.
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Daktilografi metinleri, Hotkey programı, İnternet uygulamaları. Ali Ünlü 26 saatte on parmak öğreniyorum.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
Ev Ödevi5420
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ25         
ÖÇ35         
ÖÇ45         
ÖÇ55         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek