Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ADL110.B | Klavye Kullanımı-II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin daha doğru, hızlı ve tekniğe uygun olarak On parmak klavye kullanmalarını sağlamak. Türkçe ve yabancı dildeki metinleri süratli ve doğru olarak yazma becerisi kazandırmaktır. Dersin tanımı |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dilara Arzugül AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir. | 2 | Öğrenciler on parmak metodlu yazmanın önemini kavrar. | 3 | Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir. | 4 | Öğrenciler doğru vuruş tekniklerini öğrenir. | 5 | Öğrenciler düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
On Parmak klavye kullanımının öğretilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Metin yazma uygulamaları. Unutulan veya yanlış yazılan harflerin belirlenmesi. | | | 2 | Temel sıra tuşlarının tekrarı ve temel sıra cümle uygulamaları. | | | 3 | Üst sıra tuşlarının tekrarı. Parmakların bakmadan üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin pekiştirilmesi. | | | 4 | Temel ve Üst sıra cümleleriyle sürat testleri yapılması. | | | 5 | Alt sıra tuşlarının tekrarı. Parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmesinin pekiştirilmesi. | | | 6 | Cümle yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları. | | | 7 | Noktalama işaretlerinin öğretilmesi. (.)(,)(;)(:) nokta, virgül, noktalı virgül, iki nokta. | | | 8 | Noktalama işaretlerinin öğretilmesi. ((),()), ("),(') aç parantez, kapa parantez, tırnak ve kesme işareti. + Birinci Vize | | | 9 | Noktalama işaretlerinin öğretilmesi.(!),(?),(/),(-) Ünlem, soru işareti, kesir ve kısa çizgi işareti. | | | 10 | Noktalama işaretleri kullanılan metinleri yazma. | | | 11 | Hotkey'den harf tekrarı ve hız çalışmaları. | | | 12 | Hotkey'den noktalama işareti tekrarı ve hız çalışmaları. | | | 13 | Kurallı cümle ve metinle hız çalışmaları. Dikte yazımının öğretilmesi. | | | 14 | Baskılı hız çalışmaları. | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Daktilografi metinleri, Hotkey programı, İnternet uygulamaları. Ali Ünlü 26 saatte on parmak öğreniyorum. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ev Ödevi | 10 | 4 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|