Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ADL115.B | Adli Muhasebe | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
özelikle finansal hilelerin tespiti ve önlenmesi, dava destek danışmanlığı ve uzman şahitlik gibi alanlarda uygulanan adli muhasebe mesleğini kapsamlı olarak tanıtmak ve adli muhasebenin Türkiye'de uygulanabilirliğinin ortaya koymaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Adli muhasebesinin niteliğini ve önemini anlayabilir. | 2 | Adli muhasebe ile denetim arasındaki farkı ortaya koyabilir. | 3 | Adli muhasebecinin rolünü açıklayabilir. | 4 | Adli muhasebecinin sahip olması beklenen bilgi ve yetenekleri belirleyebilir. | 5 | Adli muhasebeciliği meslek olarak tercih etmenin sunduğu fırsatları tanımlar | 6 | Adli muhasebeciliğin hangi tür işletmelerde etkin bir şekilde uygulanabileceğini belirleyebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Adli Muhasebenin Tanımı ve Kavramsal Çerçevesi, Türleri, Geleneksel Muhasebe Uzmanlıklarından Farkları, Adli Muhasebe Eğitimi, Türkiye'de Uygulanabilirliği. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 |
Temel kavramların tanımlanması | | | 2 | Adli bilim ve muhasebe bilimi ilişkisi | | | 3 |
Adli muhasebenin tanımı ve kapsamı | | | 4 | Adli muhasebenin özellikleri ve diğer muhasebe türleriyle (genel muhasebe, maliyet muhasebesi ve yönetim muhasebesi) ilişkisi | | | 5 | Adli muhasebenin gerekliliği ve adli muhasebecinin özellikleri | | | 6 | Adli muhasebecilik ile geleneksel muhasebe mesleğinin karşılaştırılması | | | 7 |
Denetim ve adli muhasebe ilişkisi: Aynı mı, farklı mı? | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Adli muhasebenin uygulama alanları: Dava destek danışmanlığı | | | 10 | Adli muhasebenin uygulama alanları: Araştırmacı muhasebecilik veya hile denetimi | | | 11 | Adli muhasebenin uygulama alanları: Uzman şahitlik | | | 12 | Adli muhasebeci olma şartları | | | 13 | Adli muhasebe ve adli muhasebeciliğin geleceği
| | | 14 | Türkiye'de adli muhasebe: Gerekliliği ve uygulanma şartları | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Beyin Fırtınası | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|