BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OP106BYabancı Dil IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler.
2Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler.
3Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler.
4Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler.
5Öğrenciler sözlük yardımıyla kartpostallar ve kişisel mektuplar yazabilecek ve bunları cevaplayabilecekler.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste öğrencilerin seviyelerine uygun dil, yapı ve okuma-yazma, dinleme, konuşma becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Geçmiş Zaman ikinci bölüm olumsuzlar ve “ago” yapısı
2Geçmiş Zaman ifadeleri: on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl at + saatler
3Yiyecek ve içecek Sayılabilen ve sayılamayan isimler
4“Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri some/any, much/many kullanımları
5Nazik rica ve isteklerde bulunma Can/Could I . . . ?or Can/Could you . . . ? yapıları Karşılaştırma sıfatları
6“have got” ve “have” yapılarının kullanımı Enlik bildiren sıfatlar
7 Arasınav
8Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler Yer-yön tarifleri
9İnsan tasfiri Şimdiki (sürekli) Zaman
10Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri
11Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları Geleçek planları: I'm going to Brazil and I went to Brazil.
12“going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı
13Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin (Why and When?) kullanımı “Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu
14Teklif ve önerilerde bulunma İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.)
15 Genel Tekrar
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- The THIRD edition New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars 2- English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek