BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BSM105B2Yabancı Dil IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Sertakul Turgut
Öğrenme Çıktıları
1Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etme ve kullanabilme
2Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilme
3Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilme
4Temel konularda diyaloglar oluşturabilme
5Yeni kelimeler öğrenebilme
6Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilme
7İlgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerinin geliştirebilme
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Başlangıç düzeyinde okuma, okuduğunu anlama alıştırmaları: başlığı tahmin etme, metni tarayarak eksik cümleyi bulma, doğru- yanlış cümleler, özet cümlesi yazma, açık uçlu soruları cevaplandırma Temel yazma biçimleri konusunda bilgilendirici çalışmalar Kitaba ilişkin dinleme aktivitelerinde doğru/yanlış cümleleri bulma, çoktan seçmeli soruları yanıtlama, not alma alıştırmaları Dilbilgisi ve sözcük bilgisi çalışmaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı
2Am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları
3İyelik eki ‘s kullanımı
4Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.)
5Geniş Zaman (birinci bölüm)
6İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman (ikinci bölüm)
7Genel Tekrar
8“Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb.
9Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those
10“Nerede yaşıyorsun?” sorusu ve cevapları Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları
11-ebilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular
12Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...?
13Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri
14Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri: was, were
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars third edition 2- English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson 3- Essential Grammar In Use Raymond Murphy.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)59
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek