Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OP202B2 | Optisyenlik Uygulamaları III | Zorunlu | 2 | 4 | 12 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel hedefi; otomatik fokometre kullanma, otomatik taşlama makinesi kullanma, optik mağaza özellikleri ve stok düzeni, gözlüğün kullanıcıya teslim ve satış sonrası hizmetleri |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Otomatik fokometre kullanabilme ve Otomatik taşlama makinesi kullanabilme | 2 | Progresiv lenslerin optik özellileri ve gözlüğe takılmasını öğrenme | 3 | Asferik lenslerin özellikleri ve takılması. | 4 | Lenslerin merkez kalınlığı ve kenar kalınlığı standartlarını öğrenmek. | 5 | Optik mağaza özelliklerini kavramak ve Optik mağazada stok seviyesini kavramak. | 6 | Gözlüğün kulanıcıya teslimi ve satış sonrası hizmetleri öğrenmek. | 7 | Optisyenlik ve sağlık meslek etiği |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Verteks mesafesinin camın diyoptrik gücüne etkisi, gözlük camlarının üretim aşamaları, seri halde çerçeve üretimi, absorbsiyon ve renkli camlar, fotokromik camlar, emniyet camları, inceltilmiş camlar ve lentiküler camlar, asferik camlar, antirefle kaplamalı camlar, polaroid camlar, teleskopik gözlükler, prizmatik camlar optik mağazası ve optisyenlik organizasyonu, mağaza ve fabrika ziyareti. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Otomatik fokometrenin anlatımı
| | | 2 | Otomatik fokometreyle ilgili uygulamalar (Sph,SphCyl,Prizmatik…)
| | | 3 | Otomatik taşlama makinesinin anlatımı
| | | 4 | Otomatik taşlama makinesiyle ilgili uygulamalar (metal çerçeve)
| | | 5 | Otomatik taşlama makinesiyle ilgili uygulamalar(Plastik çerçeve)
| | | 6 | Otomatik taşlama makinesiyle ilgili uygulamalar (Linör çerçeve,faset çerçeve)
| | | 7 | Progresiv lenslerin optik özellikleri
| | | 8 | Progresiv lenslerin gözlüğe takılmasını öğrenme
| | | 9 | Asferik lenslerin özellikleri ve takılması
| | | 10 | Lenslerin merkez kalınlığı ve kenar kalınlığı standartlarını öğrenmek.
| | | 11 | Optik mağaza özelliklerini kavramak.
| | | 12 | Optik mağazada stok seviyesini kavramak.
| | | 13 | Gözlüğün kulanıcıya teslimi ve satış sonrası hizmetleri öğrenmek
| | | 14 | Optisyenlik ve sağlık meslek etiği | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Aksak,E.-Küçüker, T. (2005) Gözlükçülük .Eskişehir |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 6 | 84 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Rapor | 14 | 5 | 70 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|