BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OP202B2Optisyenlik Uygulamaları IIIZorunlu2412
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel hedefi; otomatik fokometre kullanma, otomatik taşlama makinesi kullanma, optik mağaza özellikleri ve stok düzeni, gözlüğün kullanıcıya teslim ve satış sonrası hizmetleri
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Otomatik fokometre kullanabilme ve Otomatik taşlama makinesi kullanabilme
2Progresiv lenslerin optik özellileri ve gözlüğe takılmasını öğrenme
3Asferik lenslerin özellikleri ve takılması.
4Lenslerin merkez kalınlığı ve kenar kalınlığı standartlarını öğrenmek.
5Optik mağaza özelliklerini kavramak ve Optik mağazada stok seviyesini kavramak.
6Gözlüğün kulanıcıya teslimi ve satış sonrası hizmetleri öğrenmek.
7Optisyenlik ve sağlık meslek etiği
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Verteks mesafesinin camın diyoptrik gücüne etkisi, gözlük camlarının üretim aşamaları, seri halde çerçeve üretimi, absorbsiyon ve renkli camlar, fotokromik camlar, emniyet camları, inceltilmiş camlar ve lentiküler camlar, asferik camlar, antirefle kaplamalı camlar, polaroid camlar, teleskopik gözlükler, prizmatik camlar optik mağazası ve optisyenlik organizasyonu, mağaza ve fabrika ziyareti.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Otomatik fokometrenin anlatımı
2Otomatik fokometreyle ilgili uygulamalar (Sph,SphCyl,Prizmatik…)
3Otomatik taşlama makinesinin anlatımı
4Otomatik taşlama makinesiyle ilgili uygulamalar (metal çerçeve)
5Otomatik taşlama makinesiyle ilgili uygulamalar(Plastik çerçeve)
6Otomatik taşlama makinesiyle ilgili uygulamalar (Linör çerçeve,faset çerçeve)
7Progresiv lenslerin optik özellikleri
8Progresiv lenslerin gözlüğe takılmasını öğrenme
9Asferik lenslerin özellikleri ve takılması
10Lenslerin merkez kalınlığı ve kenar kalınlığı standartlarını öğrenmek.
11Optik mağaza özelliklerini kavramak.
12Optik mağazada stok seviyesini kavramak.
13Gözlüğün kulanıcıya teslimi ve satış sonrası hizmetleri öğrenmek
14Optisyenlik ve sağlık meslek etiği
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Aksak,E.-Küçüker, T. (2005) Gözlükçülük .Eskişehir
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Laboratuvar14684
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2918
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
Rapor14570
Ev Ödevi14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)349
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek