|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OP111B2 | Optisyenliğe Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Optisyenlik temel terim ve malzemelerini öğrenerek, Optisyenlik dersi için temel hazırlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bu dersi alan öğrenci, optisyenlik mesleğinin gelişimi, kanunlar, yönetmelikler, tarih ve deontoloji konularında bilgi sahibi olur | 2 | Bu dersi alan öğrenci, laboratuvar cihazları, el aletleri ve malzeme kullanımında temel bilgilere sahip olur. | 3 | Bu dersi alan öğrenci, gözlük reçetesi ve muhteviyatı hakkında temel bilgi sahibi olur. | 4 | Gözlük, cam, çerçeve, lens ve tüm görme gereçleri konusunda temel bilgi sahibi olur. | 5 | Optisyenlik mesleğinin icrasında kullanılacak temel terimler hakkında bilgi sahibi olur. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Optisyenin görev ve sorumlulukları ile yetki alanları, Optisyenlik ve Optometri eğitiminin ülkedeki ve dünyadaki durumu, Mesleğin tarihsel gelişimi, Optik ve Optometrik meslekler ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar, Optisyenlik mesleğinde kullanılan terimler ve kısaltmaları, Gözlük camlarının ve çerçevelerinin temel özellikleri ile çeşitleri, Görme kusurları, Reçete bilgileri, Görme gereçleri standartları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | | | 2 | Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları | | | 3 | Türkiye`de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi | | | 4 | Optisyenlik ve Optometri eğitiminin Dünyadaki durumu | | | 5 | Mesleki örgütler, Sivil toplum kuruluşları | | | 6 | Teminolojik terimler, mesleki tanımlar, optik bilimleri, görme kusurları, reçete bilgileri, gözlük cam ve çerçeve terimleri | | | 7 | Teminolojik terimler, mesleki tanımlar, optik bilimleri, görme kusurları, reçete bilgileri, gözlük cam ve çerçeve terimleri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Optik cam çeşitleri, gözlük camları, camın şekillendirilmesi ve sertleştirilmesi süreçleri | | | 10 | Optik camın kompozisyonu, camın optik özellikleri, camın termal özellikleri, camın fiziki özellikleri, camın kimyasal özellikleri | | | 11 | Gözlük çerçevelerinin özellikleri, çerçevelerin rimlerine göre sınıflandırılması, çerçevelerin hammaddelerine göre sınıflandırılması, gözlük kısımları | | | 12 | Refraksiyon kusurları, göz hastalıkları | | | 13 | Görme gereçleri standartları, optalmik lenslerin prensipleri | | | 14 | Görme gereçleri standartları, optalmik lenslerin prensipleri | | | 15 | Reçete yazılışları ve reçete okuma | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- Kayın, N., "Optalmik Optisyenin Meslek Kitabı"., Kitap No:4, ISBN 975-97172-9-8
2- Kayın, N., "Optalmik Dispensing Sistemi" Kitap No: 13, ISBN 975-97172-6-3
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|