BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
KP202BKooperatiflerde Satış TeknikleriZorunlu244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, kooperatiflerde satış yönetiminde kullanılan temel kavram, yöntem ve stratejileri açıklamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğretim Görevlisi Tuğba YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1Kooperatiflerde satış faaliyetlerini planlar.
2Satışta sözlü ve sözsüz iletişim araçlarını kullanır.
3Kooperatiflerde satış sürecinde potansiyel müşteri itirazlarını tanımlar.
4Kooperatiflerde satışı başarılı bir şekilde kapatma stratejilerini tanımlar.
5Kooperatiflerde satış faaliyetleriyle ilgili kararları alır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Satış yönetimi kavramı ve önemi, satış yönetimi amaç ve stratejileri, satış gücünün örgütlenmesi, satış gücü temsilcilerinin seçimi ve eğitimi, satışçıların ücretlendirilmesi, satışçıların motivasyonu, satışçıların performansının değerlendirilmesi, satışçıların denetimi, kişisel satış, sıcak-soğuk satış, satışta beden ve mekan dili, satışta itirazların karşılanması, satışların kapatma teknikleri, tüketici hakları ve tüketicinin korunması kanunu, uluslararası satış yönetimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlama ve Satış
2Satış ve Satışçılık Mesleği
3Tüketim Psikolojisi ve Satın Alma Şekilleri
4Satışta İletişimin Rolü ve Beden Dili
5Kooperatiflerde Satış Süreci
6Satış Sunumu
7Arasınav
8Kooperatiflerde satışta İtirazları Karşılama ve Satış Kapatma
9Kooperatiflerde Satış Yönetimi
10Kooperatiflerde Satış Planlama ve Bütçeleme
11Kooperatiflerde Satış Gücü Amaç ve Hedefleri ve Satış Gücü Büyüklüğü
12Satış Gücünün Belirlenmesi ve Yetiştirilmesi
13Kooperatiflerde Satış Gücünün Motivasyonu
14Kooperatiflerde Satışta Performans Ölçümü Uluslararası Satış Yönetimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İslamoğlu, A. H., & Altunışık, R. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11313
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)132
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1343443334343544
ÖÇ2444344443434443
ÖÇ3343444333334544
ÖÇ4444434544433343
ÖÇ5544344344434443
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek