Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KP114B | Kooperatiflerde İşletmecilik | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
kooperatif işletmeciliği kavramını derinleştirmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Tuğba YILDIZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | kooperatifçilikte kooperatif işletmeciliğinin anlamını ve önemini kavrama ve irdeleme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
kooperatif işletmelerin tanımı, diğer bilim dallarıyla ilişkisi, kooperatiflerin sınıflandırılması, diğer işletmelerden farkı, kooperatif işletme kurma nedenleri ve kuruluş çalışmaları, çağdaş kooperatif işletmeleri, kooperatiflerin ekonomik sistem içindeki yeri ve önemi, yönetim,planlama,finansman,denetim. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | işletmelerin hukuki yapısı içinde kooperatif işletmelerin konumu | | | 2 | kooperatif işletmeciliği kavramı | | | 3 | kooperatif çeşitleri | | | 4 | kooperatif kuruluş çalışmaları | | | 5 | kooperatiflerin üst örgütlenmesi | | | 6 | kooperatif organları | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | yönetim ve organizasyon | | | 9 | insan kaynakları | | | 10 | kalite kontrol | | | 11 | denetim | | | 12 | Üretim | | | 13 | halkla ilişkiler | | | 14 | pazarlama | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İstanbul Ticaret OdasıI. 2008 .Türkiye’de Tarımsal Kooperatifçilik ve AB Modeli Kooperatif İşletmeciliği, Doç. Dr. Nurel ÜNER, Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F İZMİR |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|