Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇG202B | Çocuk Edebiyat ve Medya | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Kaynaştırma eğitimi yapan kurumlarda uygulama yapmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Zeynep ÖKTAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel gereksinimli çocukların gelişim düzeyine uygun bireysel eğitim planı hazırlar. | 2 | Bireysel eğitim planı uygular. | 3 | Psiko-motor gelişim etkinliğini yapabilir. | 4 | Özbakım etkinliği yapabilir. | 5 | Toplumsal uyum becerileriyle ilgili etkinlikleri yapabilir. | 6 | Duyuşsal özelliklerine uygun etkinlikleri yapabilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Özel gereksinimli çocuklar için psiko-motor gelişim etkinliği planlamaya destek olmak, özbakım becerisi geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak, toplumsal uyum becerileri etkinliği planlamaya destek olmak, toplumsal uyum becerileri geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak, duyuşsal gelişime uygun etkinlikleri planlamak, duyuşsal becerileri geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
| | | 2 | Çocuk Edebiyatının Amacı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi | | | 3 | Çocuk Edebiyatının Çocuk Gelişimine Etkilerini | | | 4 | Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Basılı ve Görsel Yayınların Temel Öğeleri | | | 5 | Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Basılı Yayınların Sahip Olması Gereken Nitelikleri | | | 6 | Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Basılı Yayınların Değerlendirilmesi | | | 7 | Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Görsel Yayınların Sahip Olması Gereken Nitelikleri | | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Görsel Yayınların Değerlendirilmesi | | | 10 | Çocuk Edebiyatı Türleri | | | 11 | Çocuklar İçin Hazırlanan Edebi Metinleri Sunuş Teknikler | | | 12 | Çocuk Edebiyatı ve Çocuklara Yönelik Medya Yayınlarını Değerlendirmek | | | 13 | Çocuk Medya ve Aileler için Medya Okuryazarlığı | | | 14 | Çocukların ve Ailelerin Çocuk Yayınlarını Kullanmalarına Rehberlik Etmek | | | 15 | Çocukların ve Ailelerin Çocuk Yayınlarını Kullanmalarına Rehberlik Etmek | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yrd. Doç. Dr. İlknur Çifci - Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu, Bilişsel Süreç Yaklaşımıyla Sosyal Beceri Öğretimi, Kök Yayıncılık
Prof. Dr. Mehmet Özyürek, Bireyselleştirimiş Eğitim Programı, Kök Yayınlar
Doç. Dr. Nihal Varol Yazan : Yrd. Doç. Dr. Tûbâ Tuncer, Öğr. Gör. Banu Altunay, Öz Bakım Becerilerinin Öğretilmesi, Doğan Kök Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Rapor | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|