BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇG202BÇocuk Edebiyat ve MedyaZorunlu246
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Kaynaştırma eğitimi yapan kurumlarda uygulama yapmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Zeynep ÖKTAY
Öğrenme Çıktıları
1Özel gereksinimli çocukların gelişim düzeyine uygun bireysel eğitim planı hazırlar.
2Bireysel eğitim planı uygular.
3Psiko-motor gelişim etkinliğini yapabilir.
4Özbakım etkinliği yapabilir.
5Toplumsal uyum becerileriyle ilgili etkinlikleri yapabilir.
6Duyuşsal özelliklerine uygun etkinlikleri yapabilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel gereksinimli çocuklar için psiko-motor gelişim etkinliği planlamaya destek olmak, özbakım becerisi geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak, toplumsal uyum becerileri etkinliği planlamaya destek olmak, toplumsal uyum becerileri geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak, duyuşsal gelişime uygun etkinlikleri planlamak, duyuşsal becerileri geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
2Çocuk Edebiyatının Amacı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi
3Çocuk Edebiyatının Çocuk Gelişimine Etkilerini
4Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Basılı ve Görsel Yayınların Temel Öğeleri
5Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Basılı Yayınların Sahip Olması Gereken Nitelikleri
6Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Basılı Yayınların Değerlendirilmesi
7Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Görsel Yayınların Sahip Olması Gereken Nitelikleri
8Ara Sınav
9Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Görsel Yayınların Değerlendirilmesi
10Çocuk Edebiyatı Türleri
11Çocuklar İçin Hazırlanan Edebi Metinleri Sunuş Teknikler
12Çocuk Edebiyatı ve Çocuklara Yönelik Medya Yayınlarını Değerlendirmek
13Çocuk Medya ve Aileler için Medya Okuryazarlığı
14Çocukların ve Ailelerin Çocuk Yayınlarını Kullanmalarına Rehberlik Etmek
15Çocukların ve Ailelerin Çocuk Yayınlarını Kullanmalarına Rehberlik Etmek
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yrd. Doç. Dr. İlknur Çifci - Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu, Bilişsel Süreç Yaklaşımıyla Sosyal Beceri Öğretimi, Kök Yayıncılık Prof. Dr. Mehmet Özyürek, Bireyselleştirimiş Eğitim Programı, Kök Yayınlar Doç. Dr. Nihal Varol Yazan : Yrd. Doç. Dr. Tûbâ Tuncer, Öğr. Gör. Banu Altunay, Öz Bakım Becerilerinin Öğretilmesi, Doğan Kök Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14684
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2816
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4832
Rapor188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1112222231111
ÖÇ2111122221111
ÖÇ3111122221111
ÖÇ4112112221111
ÖÇ5112111221111
ÖÇ6113111221111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek