Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇG203B | Okul Öncesi Eğitim Kurumlar Uygulamaları I | Zorunlu | 2 | 3 | 8 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulamayı gerçekleştirmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Arzu ÇİMEN- Öğr. Gör. Nihal ÖZDEMİR. Öğr. Gör. Zeynep ÖKTAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Günlük plan hazırlayabilir. | 2 | Okul öncesi eğitim kurumlarında yaratıcı drama etkinliklerini uygulayabilir | 3 | Okul öncesi eğitim kurumlarında okuma yazmaya hazırlık etkinliklerini uygulayabilir. | 4 | Okul öncesi eğitim kurumlarında fen ve doğa etkinliklerini uygulayabilir. | 5 | Okul öncesi eğitim kurumlarında sanat etkinliklerini uygulayabilir. | 6 | Okul öncesi eğitim kurumlarında alan gezileri etkinliklerini uygulayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yaratıcı drama etkinliklerini planlama, okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarını planlama, sanat etkinliklerini planlama, sanat etkinliklerini uygulama, fen ve doğa etkinliklerini planlama, alan gezilerini planlama, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri | | | 2 | Günlük Eğitim Akışı, Aylık Eğitim Planı | | | 3 | Yaratıcı Drama Etkinliklerini Planlama | | | 4 | Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmalarını Planlama | | | 5 | Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmalarını Planlama | | | 6 | Sanat Etkinliklerini Planlama | | | 7 | Sanat Etkinliklerini Planlama | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kazanımlar ve Göstergeleri | | | 10 | Sanat Etkinliklerini Uygulama | | | 11 | Sanat Etkinliklerini Uygulama | | | 12 | Fen ve Doğa Etkinliklerini Planlama | | | 13 | Fen ve Doğa Etkinliklerini Planlama | | | 14 | Alan Gezileri Planlama | | | 15 | Alan Gezileri Planlama | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Titiz,T.,(2000) Okulda Yeni Eğitim, Beyaz Yayınları, Ankara
The Earth Works Group, (1994) Çocuklar 50 Basit Önlemle Doğayı Kurtarabiliriz, Sim Yayınları
Gönen,M.,Dalkılıç U.N. (1998) Çocuk Eğitiminde Drama, Epsilon Yayınlar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Rapor | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Rapor | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|