BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇG205BFen EğitimiZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Okul öncesi eğitimde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olma ve erken çocukluk döneminde bilimsel düşünmeyi geliştirecek etkinlikleri tasarlama ve yöntemleri uygulama.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Zeynep ÖKTAY
Öğrenme Çıktıları
1Okul öncesi fen öğretiminin önemini açıklayabilme
2Okul öncesi fen öğretiminde öğretmenin ve ailenin rolünü ifade edebilme
3Okul öncesinde temel fen kavramlarını tanımlayabilme
4Okul öncesi fen öğretiminde öğrencilere bilimsel süreç becerileri kazandırabilmenin önemini açıklayabilme
5Okul öncesi fen öğretiminde bilimsel süreç becerilerine yönelik etkinlik tasarlayabilme
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitimde fen ve doğa çalışmaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fen Nedir? Çocuklar Feni Nasıl Öğrenirler?
2Okul öncesi fen çalışmalarında temel fen kavramları ve bu kavramları öğretme teknikleri
3Okul öncesi fen eğitiminde bilimsel süreç becerileri, çocuklara süreç becerilerini kazandırma
4Okul öncesi fen öğretiminde öğretmenin ve ailenin rolü
5Okul öncesi fen öğretiminde kavram haritaları ve uygulamaları
6Okul öncesi fen öğretiminde analojiler ve uygulamaları
7Fen ve Doğa Merkezi, Fen Eğitimi Materyalleri
8Arasınav
9Okul öncesi fen öğretiminde fen projeleri ve uygulamaları
10Okul öncesi fen eğitiminde drama
11Okul Öncesinde Fen Eğitimi Programı ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları (Wings of Discovery, Tool Kit for Early Chilhood Science Education, La Main à là Pâte, Pollen Science-Lab , Design and Making Centre, ScienceStart!)
12Basit araç gereçlerle yaparak yaşayarak fen öğrenme
13Okul öncesi fen eğitiminde teknoloji kullanımı
14Okul öncesi fen kavramlarına yönelik etkinlik ve materyal tasarlama ve uygulama
15Okul öncesi fen kavramlarına yönelik etkinlik ve materyal tasarlama ve uygulama
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yay
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım17234
Rapor Sunma5420
Seminer5420
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)112
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1121212
ÖÇ2121212
ÖÇ3121212
ÖÇ4121212
ÖÇ5121212
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek