Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇG205B | Fen Eğitimi | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Okul öncesi eğitimde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olma ve erken çocukluk döneminde bilimsel düşünmeyi geliştirecek etkinlikleri tasarlama ve yöntemleri uygulama. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Zeynep ÖKTAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okul öncesi fen öğretiminin önemini açıklayabilme | 2 | Okul öncesi fen öğretiminde öğretmenin ve ailenin rolünü ifade edebilme | 3 | Okul öncesinde temel fen kavramlarını tanımlayabilme | 4 | Okul öncesi fen öğretiminde öğrencilere bilimsel süreç becerileri kazandırabilmenin önemini açıklayabilme | 5 | Okul öncesi fen öğretiminde bilimsel süreç becerilerine yönelik etkinlik tasarlayabilme |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Okul öncesi eğitimde fen ve doğa çalışmaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fen Nedir? Çocuklar Feni Nasıl Öğrenirler? | | | 2 | Okul öncesi fen çalışmalarında temel fen kavramları ve bu kavramları öğretme teknikleri
| | | 3 | Okul öncesi fen eğitiminde bilimsel süreç becerileri, çocuklara süreç becerilerini kazandırma | | | 4 | Okul öncesi fen öğretiminde öğretmenin ve ailenin rolü
| | | 5 | Okul öncesi fen öğretiminde kavram haritaları ve uygulamaları
| | | 6 | Okul öncesi fen öğretiminde analojiler ve uygulamaları
| | | 7 | Fen ve Doğa Merkezi, Fen Eğitimi Materyalleri | | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Okul öncesi fen öğretiminde fen projeleri ve uygulamaları
| | | 10 | Okul öncesi fen eğitiminde drama
| | | 11 | Okul Öncesinde Fen Eğitimi Programı ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları (Wings of Discovery, Tool Kit for Early Chilhood Science Education, La Main à là Pâte, Pollen Science-Lab , Design and Making Centre, ScienceStart!) | | | 12 | Basit araç gereçlerle yaparak yaşayarak fen öğrenme
| | | 13 | Okul öncesi fen eğitiminde teknoloji kullanımı
| | | 14 | Okul öncesi fen kavramlarına yönelik etkinlik ve materyal tasarlama ve uygulama
| | | 15 | Okul öncesi fen kavramlarına yönelik etkinlik ve materyal tasarlama ve uygulama
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007).
Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yay |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 17 | 2 | 34 |
Rapor Sunma | 5 | 4 | 20 |
Seminer | 5 | 4 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|