Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇG110B | Özel Eğitim II | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bedensel engelli olan çocukları, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları, zihinsel engelli ve üstün zekalı çocukları sınıflandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Cansu SAĞLAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların gelişimsel özelliklerini bilir. | 2 | Bedensel engelli olan çocukların gelişimsel özelliklerini bilir. | 3 | Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların gelişimsel özelliklerini bilir. | 4 | Zihinsel engelli çocukların gelişimsel özelliklerini bilir | 5 | Üstün yetenekli çocukların gelişim özelliklerini bilir. | 6 | Engel durumuna göre eğitim planı hazırlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri, öğrenme güçlüğünü öğrenme ve erken tanı, öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi, bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma, bedensel engellilik nedenleri, bedensel engeli önleme ve erken tanı, bedensel engellilerin eğitimleri, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma, yaygın gelişim bozukluğu nedenleri, yaygın gelişim bozukluğu önleme ve erken tanı, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri, zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, zihinsel engellilik nedenleri, zihinsel engeli önleme ve erken tanı, zihinsel engellilerin eğitimleri, üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri
| | | 2 | Öğrenme güçlüğünü öğrenme ve erken tanı
| | | 3 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi
| | | 4 | Bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma
| | | 5 | Bedensel engellilik nedenleri
| | | 6 | Bedensel engeli önleme ve erken tanı
| | | 7 | Bedensel engellilerin eğitimleri
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma, yaygın gelişim bozukluğu nedenleri
| | | 10 | Yaygın gelişim bozukluğu önleme ve erken tanı
| | | 11 | Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri
| | | 12 | Zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, zihinsel engellilik nedenleri
| | | 13 | Zihinsel engeli önleme ve erken tanı
| | | 14 | Zihinsel engellilerin eğitimleri
| | | 15 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma
| | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
" 1.Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık.
2.Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim
Akçamete, G. (2Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara."
Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim
Akçamete, G. (2Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 1 | 8 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|