Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇG115B | Eğitimde Araç Gereç Geliştirme | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Okul öncesi eğitim alanında araç gereç geliştirmede yeterlilik kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Zeynep MUŞTU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim materyalinin önemini bilir. | 2 | Okul öncesi dönem çocukların gelişimine uygun eğitici oyuncak hazırlar. | 3 | Okul öncesi dönem çocukların gelişimine uygun kitap hazırlar. | 4 | Okul öncesi dönem çocukların gelişimine uygun kukla tasarlar. | 5 | Okul öncesi dönem çocukların gelişimine uygun müzik aleti hazırlar. | 6 | Sınıf yönetiminde araç gereçlerin önemini anlar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Okul öncesi eğitim dönemi çocukları için eğitim materyallerinin önemi, materyal hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler, sınıf yönetimi için araç gereç planlama, hazırlama, eğitici araç planlama hazırlama, kukla, müzik aleti planlama hazırlama, kostüm ve aksesuar hazırlama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim nedir, eğitimde materyal tasarımının önemi. | | | 2 | Kukla çeşitleri nedir? Parmak kuklası hazırlarken dikkat edilecek noktalar. | | | 3 | Parmak kuklası hazırlama. | | | 4 | El kuklası planlama. | | | 5 | El kuklası hazırlama. | | | 6 | Okul öncesi eğitimde kullanılan ritim aletleri. | | | 7 | Ritim aletleri planlama ve hazırlama. | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Eğitimde materyal (araç-gereç) geliştirmenin amacı, önemi ve okul öncesi çocuğun gelişimindeki rolü. | | | 10 | Eğitimde materyal (araç-gereç) tasarımı ve materyal seçim ilkeleri. | | | 11 | Materyal tasarımındaki biçimsel özellikler ve tasarım ilkeleri. | | | 12 | Materyallerin eğitimde etkili kullanımı. | | | 13 | Okulöncesi öğretim materyallerinin çocuğun gelişim alanlarına katkıları nelerdir? | | | 14 | Eğitici materyal çeşitleri. | | | 15 | Anaokullarında, anasınıflarında ve kreşlerde kullanılan materyaller. | | | 16 | Final Sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Okul Öncesinde Eğitimde Materyal Geliştirme / Ayşe Atalay / Kök yayınları
Redston, C. 2006; İlköğretim Ders kitabı, Cambridge University Press, İngiltere Face to Face. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|