BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇG115BEğitimde Araç Gereç GeliştirmeZorunlu115
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Okul öncesi eğitim alanında araç gereç geliştirmede yeterlilik kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Zeynep ÖKTAY
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim materyalinin önemini bilir.
2Okul öncesi dönem çocukların gelişimine uygun eğitici oyuncak hazırlar.
3Okul öncesi dönem çocukların gelişimine uygun kitap hazırlar.
4Okul öncesi dönem çocukların gelişimine uygun kukla tasarlar.
5Okul öncesi dönem çocukların gelişimine uygun müzik aleti hazırlar.
6Sınıf yönetiminde araç gereçlerin önemini anlar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitim dönemi çocukları için eğitim materyallerinin önemi, materyal hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler, sınıf yönetimi için araç gereç planlama, hazırlama, eğitici araç planlama hazırlama, kukla, müzik aleti planlama hazırlama, kostüm ve aksesuar hazırlama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim nedir, eğitimde materyal tasarımının önemi.
2Kukla çeşitleri nedir? Parmak kuklası hazırlarken dikkat edilecek noktalar.
3Parmak kuklası hazırlama.
4El kuklası planlama.
5El kuklası hazırlama.
6Okul öncesi eğitimde kullanılan ritim aletleri.
7Ritim aletleri planlama ve hazırlama.
8Arasınav
9Eğitimde materyal (araç-gereç) geliştirmenin amacı, önemi ve okul öncesi çocuğun gelişimindeki rolü.
10Eğitimde materyal (araç-gereç) tasarımı ve materyal seçim ilkeleri.
11Materyal tasarımındaki biçimsel özellikler ve tasarım ilkeleri.
12Materyallerin eğitimde etkili kullanımı.
13Okulöncesi öğretim materyallerinin çocuğun gelişim alanlarına katkıları nelerdir?
14Eğitici materyal çeşitleri.
15Anaokullarında, anasınıflarında ve kreşlerde kullanılan materyaller.
16Final Sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Okul Öncesinde Eğitimde Materyal Geliştirme / Ayşe Atalay / Kök yayınları Redston, C. 2006; İlköğretim Ders kitabı, Cambridge University Press, İngiltere Face to Face.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Rapor11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)146
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1211222222222
ÖÇ2111222222222
ÖÇ3111112111112
ÖÇ4121212212212
ÖÇ5121212212212
ÖÇ6121111111211
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek