BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇG109BÖzel Eğitim IZorunlu116
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Özel eğitim alanında bilgi sahibi olmak. Görme, işitme engelli ve dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları gelişimleri ve eğitimleri konusunda yeterlilik kazanmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Cansu SAĞLAM
Öğrenme Çıktıları
1Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak
2Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmak
3Görme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak
4İşitme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak
5Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak
6Engelli çocukların eğitimsel özelliklerini bilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin önemi, genel amacı, görme, işitme engelli ve dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların gelişimleri ve eğitimleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar Özel Eğitimin Genel Amacı Özel Eğitimin Önemi
2Özel Eğitim İlkeleri Özel Eğitim Kurumları ve Özellikleri
3Engele Neden Olan Faktörler
4Engele Neden Olan Faktörler
5Engelin Önleme Ve Erken Tanı
6 Özel Eğitim Alanını Sınıflandırma, Yaygınlık Oranları
7Dünyada Özel Eğitim Türkiye’de Özel Eğitim
8Arasınav
9Görme Engellileri Tanıma Ve Sınıflandırma Görme Engelliliğin Nedenleri
10Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı Görme Engellilerin Eğitimleri
11İşitme Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma İşitme Engellilik Nedenler
12İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı İşitme Engellilerin Eğitimleri
13Dil Ve Konuşma Güçlüğünü Tanılama Ve Sınıflama Dil Ve Konuşma Güçlüğü Nedenleri
14Dil Ve Konuşma Güçlüğünü Önleme Ve Erken Tanı Dil Ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimleri
15Dil Ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimleri
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
" 1.Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. 2.Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim Akçamete, G. (2Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara." Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim Akçamete, G. (2Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Seminer188
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Rapor11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)168
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1554454235555
ÖÇ2555444235555
ÖÇ3444444235555
ÖÇ4555554245555
ÖÇ5555554235555
ÖÇ6553444235555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek