Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇG109B | Özel Eğitim I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Özel eğitim alanında bilgi sahibi olmak. Görme, işitme engelli ve dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları gelişimleri ve eğitimleri konusunda yeterlilik kazanmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Cansu SAĞLAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak | 2 | Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmak | 3 | Görme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak | 4 | İşitme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak | 6 | Engelli çocukların eğitimsel özelliklerini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin önemi, genel amacı, görme, işitme engelli ve dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların gelişimleri ve eğitimleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar Özel Eğitimin Genel Amacı Özel Eğitimin Önemi
| | | 2 | Özel Eğitim İlkeleri Özel Eğitim Kurumları ve Özellikleri
| | | 3 | Engele Neden Olan Faktörler
| | | 4 | Engele Neden Olan Faktörler
| | | 5 | Engelin Önleme Ve Erken Tanı
| | | 6 | Özel Eğitim Alanını Sınıflandırma, Yaygınlık Oranları
| | | 7 | Dünyada Özel Eğitim Türkiye’de Özel Eğitim
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Görme Engellileri Tanıma Ve Sınıflandırma Görme Engelliliğin Nedenleri
| | | 10 | Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı Görme Engellilerin Eğitimleri
| | | 11 | İşitme Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma İşitme Engellilik Nedenler
| | | 12 | İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı İşitme Engellilerin Eğitimleri
| | | 13 | Dil Ve Konuşma Güçlüğünü Tanılama Ve Sınıflama Dil Ve Konuşma Güçlüğü Nedenleri
| | | 14 | Dil Ve Konuşma Güçlüğünü Önleme Ve Erken Tanı Dil Ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimleri
| | | 15 | Dil Ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimleri
| | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
" 1.Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık.
2.Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim
Akçamete, G. (2Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara."
Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim
Akçamete, G. (2Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 1 | 8 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|