Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇG107B | Çocuk Gelişimi | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
0-18 yaş aralığındaki çocukların gelişimsel özelliklerini bilmek ve gelişim özelliklerine uygun öğretim ortamı ve etkinlikleri hazırlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Cansu SAĞLAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gelişimin Temel Kavramları-İlkelerin dönemlerini bilir | 2 | Çocuklarda Fiziksel ve Psiko Motor Gelişim aşamalarını bilir | 3 | Çocuklarda Fiziksel ve Psiko Motor Gelişim takibi yapar. | 4 | Çocuklarda Bilişsel Gelişim aşamalarını bilir | 5 | Çocuklarda Dil gelişim aşamalarını açıklar | 6 | Çocukların Bilişsel ve dil gelişim aşamalarına uygun etkinlikleri hazırlar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gelişimle ilgili kavaramlar, gelişimin ilkeleri, 0-18 yaş aralığındaki çocukların fiziksel, psiko-motor, bilişsel ve dil gelişimleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gelişimle ilgili temel kavramlar (Büyüme, olgunlaşma, öğrenme, gelişme, hazırbulunuşluk, kritik dönem) | | | 2 | Gelişim İlkeleri, Gelişime Etki Eden Faktörler (Kalıtım ve Çevre) | | | 3 | Gelişim dönemleri ve gelişim görevleri | | | 4 | Fiziksel gelişimin tanımı ve önemi, fiziksel gelişimle ilgili temel kavramlar | | | 5 | Fiziksel gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve fiziksel gelişimi değerlendirme | | | 6 | Psikomotor gelişimin tanımı önemi, psikomotor gelişimle ilgili temel kavramlar | | | 7 | Psikomotor gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve Psikomotor gelişimi değerlendirme | | | 8 |
Arasınav | | | 9 | Bilişsel gelişimin tanımı, önemi, bilişsel gelişimle ilgili temel kavramlar | | | 10 | Piaget’e göre bilişsel gelişim ilkeleri, Piaget’in bilişsel gelişim dönemleri | | | 11 | Vygotsky ve Bruner’e göre bilişsel gelişim teorisi | | | 12 | Dil gelişiminin tanımı, dil gelişim dönemleri | | | 13 | Dil gelişim kuramları | | | 14 | Gelişim alanlarına yönelik etkinlik önerileri | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı (Final) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ÇOCUK GELİŞİMİ VE RUH SAĞLIĞI F.GÜL CİRHİNLİOĞLU NOBEL YAYINLARI
ÇOCUK GELİŞİM ÖĞR.GÖR.HATİCE YALÇIN NOBEL YAYINLARI |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 8 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|