Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇG109B | Özel Eğitim I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Özel eğitim alanında bilgi sahibi olmak. Görme, işitme engelli ve dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları gelişimleri ve eğitimleri konusunda yeterlilik kazanmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Cansu SAĞLAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak. | 2 | Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmak. | 3 | Görme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak . | 4 | İşitme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak. | 6 | Engelli çocukların eğitimsel özelliklerini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin önemi, genel amacı, görme, işitme engelli ve dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların gelişimleri ve eğitimleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar Özel Eğitimin Genel Amacı Özel Eğitimin Önemi
| | | 2 | Özel Eğitim İlkeleri Özel Eğitim Kurumları ve Özellikleri
| | | 3 | Engele Neden Olan Faktörler
| | | 4 | Engele Neden Olan Faktörler
| | | 5 | Engelin Önleme Ve Erken Tanı
| | | 6 | Özel Eğitim Alanını Sınıflandırma, Yaygınlık Oranları
| | | 7 | Dünyada Özel Eğitim Türkiye’de Özel Eğitim
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Görme Engellileri Tanıma Ve Sınıflandırma Görme Engelliliğin Nedenleri
| | | 10 | Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı Görme Engellilerin Eğitimleri
| | | 11 | İşitme Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma İşitme Engellilik Nedenler
| | | 12 | İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı İşitme Engellilerin Eğitimleri
| | | 13 | Dil Ve Konuşma Güçlüğünü Tanılama Ve Sınıflama Dil Ve Konuşma Güçlüğü Nedenleri
| | | 14 | Dil Ve Konuşma Güçlüğünü Önleme Ve Erken Tanı Dil Ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimleri
| | | 15 | Dil Ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimleri
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık..Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim
Akçamete, G. (2Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara."
Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|