BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇG112B2Özel Eğitim IIZorunlu126
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bedensel engelli olan çocukları, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları, zihinsel engelli ve üstün zekalı çocukları sınıflandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Cansu SAĞLAM
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenme güçlüğü olan çocukların gelişimsel özelliklerini bilir.
2 Bedensel engelli olan çocukların gelişimsel özelliklerini bilir.
3 Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların gelişimsel özelliklerini bilir.
4 Zihinsel engelli çocukların gelişimsel özelliklerini bilir.
5Üstün yetenekli çocukların gelişim özelliklerini bilir.
6 Engel durumuna göre eğitim planı hazırlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri, öğrenme güçlüğünü öğrenme ve erken tanı, öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi, bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma, bedensel engellilik nedenleri, bedensel engeli önleme ve erken tanı, bedensel engellilerin eğitimleri, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma, yaygın gelişim bozukluğu nedenleri, yaygın gelişim bozukluğu önleme ve erken tanı, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri, zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, zihinsel engellilik nedenleri, zihinsel engeli önleme ve erken tanı, zihinsel engellilerin eğitimleri, üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri
2 Öğrenme güçlüğünü öğrenme ve erken tanı
3 Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi
4Bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma
5 Bedensel engellilik nedenleri
6Bedensel engeli önleme ve erken tanı
7Bedensel engellilerin eğitimleri
8Arasınav
9Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma, yaygın gelişim bozukluğu nedenleri
10Yaygın gelişim bozukluğu önleme ve erken tanı
11 Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri
12 Zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, zihinsel engellilik nedenleri
13 Zihinsel engeli önleme ve erken tanı
14 Zihinsel engellilerin eğitimleri
15 Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
" 1.Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. 2.Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim Akçamete, G. (2Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara." Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim Akçamete, G. (2Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Rapor Hazırlama6424
Rapor Sunma6424
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4416
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)194
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1225555
ÖÇ2225555
ÖÇ3225555
ÖÇ4225555
ÖÇ5225115
ÖÇ6225555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek