BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇG109B2Çocuk ve OyunZorunlu113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye eğitimde oyun etkinliğini uygulamak yeterliliği kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Zeynep ÖKTAY
Öğrenme Çıktıları
1Oyun dağarcığını geliştirir.
2Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinliklerini uygular.
3Çocuğun gelişim seviyesine bağlı olarak uygun oyun aşamalarını uygulayabilecektir.
4Özgün ve yaratıcı bir oyun tasarlayabilecektir.
5Özel gereksinimli çocuklara yönelik oyunları uygulayabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Oyunun çocuğun gelişimine katkısı, oyun gelişim aşamaları, oyun çeşitleri, oyunun planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi, oyun dağarcığı oluşturulması, oyunun gözlem amaçlı kullanılması, engelli çocuklarla oyun.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, oyun dağarcığını geliştirmek
2Düşünürlerin oyun ve oyuncağa ilişkin görüşleri.Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
3Eğitici oyuncak nedir? Okul öncesi öğrencisine uygun eğitici oyuncak tasarlama.Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak
4Eğitici oyuncak nedir? Okul öncesi öğrencisine uygun eğitici oyuncak tasarlama.Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
5Dolgu oyuncak nedir? Okul öncesi öğrencileri için dolgu oyuncak tasarlamak.Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
6Dolgu oyuncak nedir? Okul öncesi öğrencileri için dolgu oyuncak tasarlamak.Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
7Parmak oyunu nedir? Parmak oyunu dağarcığı oluşturmak.Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
8Arasınav
9Oyun kuramları. Klasik oyun kuramları.Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
10Modern oyun kuramlarıAtölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
11Oyun etkinliklerini planlama ve materyal seçimi,Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
12Çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları.Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
13Gözlem yoluyla oyunları izleme ve değerlendirme, Kayıt tutma ve rapor hazırlama.Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
14Özel eğitimde oyun etkinlikleriAtölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
15Türk kültüründe oyun ve oyuncak.Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ARAL N.1981.Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun.Ya-pa İstan Sun M. Seyrek H. 1991 Okul Öncesi Eğitiminde Oyun. MEY Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik236
Bireysel Çalışma4312
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)82
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1115444
ÖÇ2115222
ÖÇ3112222
ÖÇ4112222
ÖÇ5112222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek