Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HK210B2 | Coğrafi Bilgi Sistemleri | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Coğrafi bilgi sistemlerinin haritacılık uygulamalarını yapmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Hazel YURTSEVER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | CBS ve Veri kavramını tanımlayabilir | 2 | CBS yi oluşturan verileri hazırlayabilir | 3 | CBS, CAD ve VTYS arasındaki farkları açıklar. | 4 | Mekansal sorgulama ve analizleri kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilgi ve bilgi sistemleri, coğrafi bilgi sistemi kavramı, coğrafi bilgisistemlerine konu olan veriler,veri tabanları, bilgi sistemi yazılımları, yazılımlar ile uygulamalar ve analizler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | CBS’nin Tanımı, Bileşenleri, Sağladığı Avantajlar ve Uygulama Alanları | | | 2 | CBS ve CAD Yazılımları Arasındaki Farklar, CBS’nin Adımları | | | 3 | CBS’de Veri Türleri ve Veri Modelleri, Raster Verilerin Bilgisayarda Saklanması | | | 4 | Vektör Verilerin Bilgisayarda Saklanması: Spagetti ve Topolojik Veri Modeli | | | 5 | Vektör Verilerin Bilgisayarda Saklanması: Spagetti ve Topolojik Veri Modeli | | | 6 | CBS'de Topolojik İşlemler, Topolojik Veri Modelinin Sağladığı Avantajlar | | | 7 | CBS'nin Fonksiyonları | | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Veri, veritabanı ve veritabanı yönetiminin önemi | | | 10 | Veritabanı yönetimi (DBM) | | | 11 | Veritabanı modelleri: Hiyerarşik, Ağ, İlişkisel, Nesne yönelimli model | | | 12 | Veritabanı yaşam döngüsündeki (DBLC) Aşamalar: Kavramsal, mantıksal ve fiziksel veritabanı tasarımı,Gereksinim Toplama ve Analizi,Bilgi toplama teknikleri,Gereksinimlerin belirlenmesi | | | 13 | Varlık İlişkisi Modeli Kullanan Kavramsal Veritabanı Tasarımı: -Bir uygulama için varlıkları, öznitelikleri, birincil anahtarları, ilişkileri ve iş kurallarını tanımlayın | | | 14 | Varlık İlişkisi Modeli Kullanan Kavramsal Veritabanı Tasarımı: -Bir uygulama için varlıkları, öznitelikleri, birincil anahtarları, ilişkileri ve iş kurallarını tanımlayın | | | 15 | Tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tahsin Yomralıoğlu (2005). Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulamalar,
Derya Öztürk(2020). Coğrafi Bilgi Sistemleri ders notları,OMÜ. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|