|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | LVS111B3 | Genetik | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Temel Genetik bilgi birikimini sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Yahya Yasin YILMAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Temel kavramları bilir ve ifade eder. | 2 | Mendel genetiğini kavrar ve analiz eder. | 3 | Populasyon genetiğini kavrar ve çözümler. | 4 | Bölünmeleri kavrar ve tanımlar. | 5 | Kromozom yapısını bilir. | 6 | Çaprazlamaları kavrar. | 7 | Üremeleri kavrar ve ifade eder. | 8 | Mutasyonları kavrar ve analiz eder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Genetiğin temel prensipleri, mendel genetiği, kalıtımın sitolojik temelleri, dihibrit kalıtım, gen bağlılığı, kromozom haritaları, çoklu alleller, kan gruplarının kalıtımı, poligenik kalıtım, cinsiyete bağlı kalıtım, cinsiyetin belirlenmesi, kromozomal sapmalar, mendel prensiplerinden ayrılışlar, populasyon genetiği, genetik hipotezlerin test edilmesi, hardy-weinberg kanunu, populasyonların genetik dengesi, populasyonların genetik farklılaşmasına etki eden kuvvetleri, populasyonlarda değerler ve ortalamalar, akrabalık ve akrabalı yetiştirme, genetik materyalin tanımlanması, protein sentezi, genetik şifre, genlerin moleküler yapısı, gen faaliyetlerinin ayarlanması, rekombinant dna teknolojisi, genetik mühendisliği. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Genetiğin Temel Prensipleri, Mendel Genetiği | | | 2 | Kalıtımın Sitolojik Temelleri, Dihibrit Kalıtım | | | 3 | Gen Bağlılığı, Kromozom Haritaları, Çoklu Alleller | | | 4 | Kan Gruplarının Kalıtımı, Poligenik Kalıtım | | | 5 | Cinsiyete Bağlı Kalıtım, Cinsiyetin Belirlenmesi | | | 6 | Kromozomal Sapmalar, Mendel Prensiplerinden Ayrılışlar | | | 7 | Populasyon Genetiği, Genetik Hipotezlerin Test Edilmesi | | | 8 | Hardy-Weinberg Kanunu, Populasyonların Genetik Dengesi | | | 9 | Populasyonların Genetik Farklılaşmasına Etki Eden Kuvvetler | | | 10 | Populasyonlarda Değerler ve Ortalamalar, Akrabalık Ve Akrabalı Yetiştirme | | | 11 | Genetik Materyalin Tanımlanması, Protein Sentezi, Genetik Şifre | | | 12 | Genlerin Moleküler Yapısı, Gen Faaliyetlerinin Ayarlanması | | | 13 | Rekombinant DNA Teknolojisi, Genetik Mühendisliği | | | 14 | Rekombinant DNA Teknolojisi, Genetik Mühendisliği | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Demirsoy, A. 1999; Kalıtım ve Evrim, Ankara
Yıldırım, A., Karadağ, Y., Kandemir, N., Sakin, M.A., 2008.Genetik. Nobel Yayın, Şubat 2008, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 | Laboratuvar | 14 | 1 | 14 | Alan Çalışması | 5 | 2 | 10 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 1 | 2 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ6 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ7 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | ÖÇ8 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|