BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AY101B2Türk Dili IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin Türkçenin özelliklerini bilmesini, dili doğru ve etkili kullanabilmesini ve toplum içinde kendini daha iyi ifade edebilmesini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Recep ASLANOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Dilin özelliklerini, dil-toplum ve dil-kültür ilişkilerini kavrar; okuma ve anlama yöntemlerini bilir.
2Türk dilinin yapısını ve yeryüzündeki dil aileleri arasındaki yerini, lehçe-şive-ağız ayrımını bilir; noktalama işaretlerinin kullanımını anlar.
3Türk dilinin tarihi gelişimi içerisinde öne çıkan eserleri görmek, yazım kurallarını bilmek.
4Türk dilinin ses özelliklerini bilir, kültürün ne olduğunu ve değişip değişmeyen unsurlarını kavrar.
5Türk dilinin yapım ve çekim eklerini bilir, şiir türünün özelliklerini örneklerle kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkçenin yapı ve anlam bakımından özellikleri, temel eserler, toplum içinde kendini ifade etme, dili doğru ve etkili kullanmanın yolları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil (Dil-Millet İlişkisi, Dil-Kültür İlişkisi)
2Yeryüzündeki Diller, Türk Dilinin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri
3Kaynakları Bakımından Dil Aileleri, Yapı Bakımından Dil Grupları
4Türk Dilinin Tarihi Devirleri, Türk Yazı Dilinin Tarihi Gelişimi
5Eski Türkçe-Orta Türkçe-Yeni Türkçe-Modern Türkçe
6Türk Dilinin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları
7Ses Bilgisi
8Ara sınav
9Ses Bilgisi, Şekil Bilgisi-Kökler ve Ekler (Yapım ve Çekim Ekleri)
10Anlam ve Vazifeleri Bakımından Kelimeler
11Anlam Bilimi-Kelimede Anlam- Kelimeler Arası Anlam İlişkisi
12Cümle Bilgisi-Kelime Gruplarının Özellikleri
13Kelime Gruplarının Çeşitleri
14Cümlenin Unsurları
15Cümle Çeşitleri ve Cümle Tahlilleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aktaş, Ş.; Gündüz, O. (2011) Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)57
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1111111
ÖÇ2111111
ÖÇ3111111
ÖÇ4111111
ÖÇ5111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek