Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GT208B | Tahıl Teknolojisi II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Unların fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal özellikleri ile fırın ürünleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi sağlamak, ekmek ve diğer unlu mamullerin işlem proseslerini, teknolojisini ve temel prensiplerini öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Volkan GÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Unların fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal özellikleri ile fırın ürünleri üretimi arasındaki ilişkileri kavrar | 2 | Ekmek temel ve yardımcı katkı maddelerinin özelliklerini, fonksiyonlarını, ürün kalitesi üzerine etkilerini açıklar | 3 | Değişik ekmek üretim yöntemleri arasındaki farklılıkları belirler | 4 | Ekmeğin muhafaza koşulları ile bozulma arasındaki ilişkiyi açıklar | 5 | Ekmeğin besin değeri ve sağlık açısından önemini belirler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ekmek yapımında kullanılan temel ve minör ingredientler; Ekmek yapım işlemleri; Ekmek yapım metotları; En çok kullanılan ekmek tipleri; Ekmek hata ve hastalıkları; Son ürünlerin değerlendirilmesi; Sert buğday ürünleri; Yumuşak buğday ürünleri; Kahvaltılık tahılların üretim teknolojisi ve muhafazası. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekmek ingredientlerinden un, su, tuz
| | | 2 | Ekmek katkı maddelerinden antimikrobiyal maddeler
| | | 3 | Ekmek ingredientlerden maya
| | | 4 | Ekmek katkı maddelerinden maya gıdası ve enzimatik katkılar
| | | 5 | Ekmek katkı maddelerinden indirgen ve oksidan maddeler
| | | 6 | Ekmek katkı maddelerinden yağlar ve yüzey ve yüzey aktif maddeler
| | | 7 | Ekmek katkı maddelerinden süt ürünleri, tatlandırıcılar, soya unu
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ekmeğin besin değeri ve zenginleştirme
| | | 10 | Hamurun yoğrulması, ana fermantasyon
| | | 11 | Hamurun işlenmesi ve son fermantasyon
| | | 12 | Ekmeğin pişirilmesi, maillard ve karamelizasyon reaksiyonları
| | | 13 | Ekmek hata ve hastalıkları
| | | 14 | Sert ve yumuşak buğday ürünleri: Bulgur, Makarna, Bisküvi, Konfeksiyon Ürünleri vs
| | | 15 | Sert ve yumuşak buğday ürünleri: Bulgur, Makarna, Bisküvi, Konfeksiyon Ürünleri vs
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tahıl İşleme Teknolojisi, A.Elgün, Z. Ertugay, Atatürk Üniv. Ziraat Fak., Erzurum. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|