Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SM106B | Yabancı Dil II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler | 2 | Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler | 3 | Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler | 4 | Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler | 5 | Öğrenciler sözlük yardımıyla kartpostallar ve kişisel mektuplar yazabilecek ve bunları cevaplayabilecekler |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste öğrencilerin seviyelerine uygun dil, yapı ve okuma-yazma, dinleme, konuşma becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geçmiş Zaman (ikinci bölüm)
olumsuzlar ve “ago” yapısı
| | | 2 | Geçmiş Zaman ifadeleri:
on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri
in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl
at + saatler
| | | 3 |
Yiyecek ve içecek
Sayılabilen ve sayılamayan isimler
| | | 4 | “Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri
some/any, much/many kullanımları
| | | 5 | Nazik rica ve isteklerde bulunma
Can/Could I . . . ?or Can/Could you . . . ? yapıları
Karşılaştırma sıfatları
| | | 6 |
“have got” ve “have” yapılarının kullanımı
Enlik bildiren sıfatlar
| | | 7 | Genel Konu Tekrarı ve ara sınav | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler
Yer-yön tarifleri
| | | 10 | İnsan tasfiri
Şimdiki (sürekli) Zaman
| | | 11 | Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri | | | 12 | Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları
Geleçek planları: I'm going to Brazil and I went to Brazil.
| | | 13 | “going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı | | | 14 | Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı
Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin (Why and When?) kullanımı
| | | 15 | Teklif ve önerilerde bulunma
İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.)
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. The THIRD edition New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars
2. English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|