BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İA112B2Temel Sağlık UygulamalarıZorunlu123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere, klinikte uygulamaları için gerekli olan çeşitli becerileri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Azime GÜNAYDINLI
Öğrenme Çıktıları
1Uygulamaların önemini ve hangi durumlarda uygulanabileceğini anlatır.
2Anlatılan becerilerin işlem basamaklarını sıralar ve becerileri maket üzerinde tekrarlar.
3Solunum, nabız, kan basıncı ve vücut ısısı gibi yaşam bulgularının saptayabilecektir.
4Oral ve paranteral uygulamaları tanımlayabilecektir.
5Oral ve paranteral uygulamaları yapabilecektir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma, 2.Yara bakımı ve Pansuman yapma, 3.Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı), 4.Kan alma, 5.Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla), 7.İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma, 8.Kan şekeri bakma, 9.Oksijen verme, Aspirasyon yapma,10.EKG çekme,11.Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekompresyon, nazogastrik besleme, 12.Lavman yapma, 13.Üriner sonda takma ve çıkarma, 14.Sütür atma, sütur alma; konularını içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1El yıkama-Steril eldiven giyme, Steril paket açma, Yara bakımı ve Pansuman yapma
2El yıkama-Steril eldiven giyme, Steril paket açma, Yara bakımı ve Pansuman yapma
3Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı)
4Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı)
5Kan alma, Oral ve Parenteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla)
6Kan alma, Oral ve Parenteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla)
7Ara Sınav
8İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma, Kan şekeri bakma
9İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma, Kan şekeri bakma
10Oksijen verme, Aspirasyon yapma, EKG çekme
11Oksijen verme, Aspirasyon yapma, EKG çekme
12Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme,Lavman yapma
13Üriner sonda takma ve çıkarma,Sütür atma, sütur alma
14Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İnvaziv Girişimler ve Hemşirelik Uygulamaları Kitabı (Yazar:Fügen GÖZ (Doç. Dr. ), Medine ERKAN, Nermin UYURDAĞ) Temel Sağlık Uygulamaları Modülü (Megep)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Uygulama/Pratik140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik31442
Soru-Yanıt21428
Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek