BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YB109BYaşlı Bakım İlke ve Uygulamaları IZorunlu118
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Yaşlı bireyi bütüncül olarak değerlendirerek yaşlı bakımı konusunda gerekli bilgi ve beceri sahibi, yaşlı bakım hizmetini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip yaşlı bakım teknikeri olmalarını sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yaşlının temel gereksinimlerini saptayabilir ve karşılayabilir.
2Yaşlıda bakım uygulamalarının yürütülmesinde temel kuralları uygulayabilir
3 Yaşlılığı etkileyen faktörleri ve bu süreçle ilgili değişimi değerlendirebilir.
4 Yaşlılıkta sık görülen sorunları belirleyebilmeli ve bu sorunlara yönelik bakım becerisi geliştirebilir.
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yaşlanma ve yaşlılık ile ilgili tanımlamalar, Yaşlının temel gereksinimleri, Yaşlıda bakım uygulamalarının yürütülmesinde temel kurallar, Hayati belirtiler, ateş, nabız, tansiyon, solunum ölçülmesi ve kaydedilmesi, Yaşlıda bireysel hijyen ve uygulamaları, Yatak yapımı, rahat yatış pozisyonları, Yaşlının beslenme gereksiniminin karşılanması, oral yol ve gavajla beslenme, Yaşlıda bası yaraları ve yara bakımı, Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yaşlanma ve Yaşlılıkla İlgili Tanımlamalar
2Yaşlının Temel Gereksinimleri
3Yaşlının Temel Gereksinimleri
4Yaşlıda Bakım Uygulamalarının Yürütülmesinde Temel Kurallar
5Yaşam Bulguları: Vücut Sıcaklığı, Nabız, Tansiyon, Solunum Ölçülmesi Ve Kaydedilmesi
6Yaşam Bulguları: Vücut Sıcaklığı, Nabız, Tansiyon, Solunum Ölçülmesi Ve Kaydedilmesi
7Yaşam Bulguları: Vücut Sıcaklığı, Nabız, Tansiyon, Solunum Ölçülmesi Ve Kaydedilmesi
8ARA SINAV
9Yaşlıda Bireysel Hijyen Ve Uygulamaları
10Yatak Yapımı, Rahat Yatış Pozisyonları
11Yaşlıda Basınç Yaraları Ve Yara Bakımı
12Yaşlının Beslenme Gereksiniminin Karşılanması, Oral Yol Ve Gavajla Beslenme
13Oral Ve Parenteral İlaç Uygulamaları
14Oral Ve Parenteral İlaç Uygulamaları
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Akça A F.Temel Hemşirelik Kavramlar,İlkeler,Uygulamalar. İstanbul:Medikal Yayıncılık,2008. 2. 2. Arıoğlu S. Geriatri ve Gerontoloji. Ankara: MN Medikal&Nobel Tıp Kitap Sarayı, 2006. 3. Karadakovan A, Aslan FE, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Ankara: Nobel Kitabevi, 2010 4. Kutsal YG. Temel Geriatri. Ankara: Güneş Kitabevleri, 2007
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik14114
Soru-Yanıt14456
Alan Çalışması000
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)238
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek